Yandex Mail IMAP ve POP3 Ayarları
Geçen yazımızda kurumsal maillerinizi nasıl yandex kurumsal mail e yönlendirip kullanmaya başlıya bileceğinizi ele alıp anlatmaya çalışmıştık konuya gitmek için tıklayınız . Bu konumuzda da
Yandex mail(eposta) hesabınızı, Microsoft Outlook, thunderbird , Apple mail gibi programlarla veya cep telefonlarınızda kullanabilmek için email ayarlarını yapılandırmayı anlatıcaz.
İlk önce mail(eposta) kutunuzun ayarlarında POP3 veya IMAP protokollerinden hangisi ile bağlanmak istiyorsak etkinleştirmemiz gerekir bunun için
1.Sag üstte bulunan dışlı, çark(siz nederseniz artık) tıklayıp Tüm ayarlar menüsüne tıklayın.
2.Açılan sayfada E-posta programları ögesini seçin.
3.Size uygun protokol hangisi ise IMAP veya POP3 seçip değişiklikleri kaydedin.
Ben hangisini seçmeliyim? IMAP veya POP3 un farkları ne derseniz kısaca;
IMAP birden çok cihazdan mailinize(e-postanıza) erişmeniz için çift yönlü senkronize erişim sağlar. Örneğin siz mailinizde ki bir maili (e-posyayı) başka bir klasöre taşıdığınızda otomatik olarak mailinizin(e-postanızın) bağlı bulunduğu diğer cihazlarda da otomatik olarak yaptığınız işlemler senkronizasyon edilirler.
POP3 ‘de ise senkronizasyon biraz sıkıntılıdır. Çift yönlü erişim olmadığından bazen başka bir cihazda yaptığınız işlem diğer bağlı olduğunuz cihazlarda kaybolup, silinebiliyor veya yapmış olduğunuz işlem hiç yapılmamış gibi durabiliyor. Kısacası özel bir durumunuz yok ise daima IMAP protokolünü seçin.
IMAP protokolüne göre ayarlar
Gelen e-posta
e-posta sunucusunun adresi — imap.yandex.com.tr;
bağlantı güvenliği — SSL;
port — 993.
Gönderilen e-posta
e-posta sunucusunun adresi — smtp.yandex.com.tr;
bağlantı güvenliği — SSL;
port — 465.
POP3 protokolüne göre ayarlama
Gelen e-posta
e-posta sunucusunun adresi — pop.yandex.com.tr;
bağlantı güvenliği — SSL;
port — 995.
Gönderilen e-posta
e-posta sunucusunun adresi — smtp.yandex.com.tr;
bağlantı güvenliği — SSL;
port — 465.
Microsoft Outlook, Mozilla Thunderbird, The Bat, Apple Mail ve Opera Mail gibi programlara Yandex mailinizi nasıl kurmanız gerektiğini yandex’in https://yandex.com.tr/support/mail/mail-clients.xml sitesine giderek detaylı bir şekilde kurmayı öğrenebilirsiniz.
Yandex Kurumsal Mail Kurulumu Nasıl Yapılır?
Çoğu küçük çaplı şirketlerin veya kullanıcıların başına gelmiştir, “mail atıyorum mail gitmiyor veya mail gidiyor ama mail gelmiyor vs…” gibi sorunlarla karşı karşıya mutlaka kalınmıştır nedeni ise genel hosting firmalarının hostingleri paylaşımlı ip olduğundan o ip e bağlı kullanıcıların gerek art niyetli olması gerekse mailleri spam mail kutusuna düşmesi veya spam mail atmaları sonucu mail ip bloğunun ban yemesi dolayısıyla aynı ip bloğunda olduğunuzdan sizinde maillerinizin etkilenmesidir.Bunun kolay ve etkili bir yolu vardır maillerinizin MX kayıtlarınızı başka bir sunucuya yönlendirmek gibi burdada Yandex Kurumsal mail ücretsiz olarak “adiniz@alanadiniz.com” olarak mail açmanıza olanak sağlıyarak imdadımıza yetişiyor.
İşlemlere başlayalım.
Yandex Kurumsal Mail kullanmak için öncelikle bir Yandex hesabınızın olması gerekiyor, yok ise hemen kaydolup edinin
https://business.yandex.ru/mail girip yandex hesabımızla oturum açıyoruz
Açılan sayfada web site isminizi isteyecek başında www olmadan sitemizi yazıyoruz örneğin onlineradyodinle.com.tr olarak girdik ve ardından “Alan adı ekle” butonuna tıklıyoruz
Yukarıdaki gibi bir sayfa gelicek numaralandırıp hepsinin ne işe yaradığını anlatmak gerekirse
1.Devre dışı bırak : eklediğiniz alan adını Yandex Kurumsal Mail işlemlerinden iptal etmemize yarar
2.“Alan adını Yandex’e devredin” bu bölüm eğer bir hostinginiz veya serverınız yok ise alan adı panelinizden Name server (NS) dns1.yandex.net dns2.yandex.net olarak güncelleyerek sadece mail hesabı olarak kullanmanıza olanak sağlar eğer bir hosting iniz var ise bu adıma aldırış etmeyin zorunlu biryer değil
3.Alan adının sahibi olduğunuzu doğrulayın Bu bölümde alan adınızın sizin olduğunu doğrulamamız gerekiyor bunu için aşağıdaki adımlardan herhangi birini harfiyen yapmamız gerekir.
-3.a: HTML dosyası ile alan adınızı doğrulama: sitenizin kök dizini (httdocs, public_html veya www) dizinine Yandex’in yukarıda bize verdiği isimde bir(örneğin bize verilen d8a4dd45743e.html) html dosyası oluşturup içine de verdiği(örneğin bize verilen 970f65483dfe) metnini giriyoruz ve sitemizin kök dizinine yüklüyoruz.
-3.b: CNAME kaydı ile alan adı doğrulama 3.a da anlatılan yöntemi gerçekleştirecek ftp ye girip site kök dizinine html dosyasını gönderme imkanımız olmadığında işimize yarar. Alan adımızı aldığımız firmanın yönetim panelinden CNAME kaydımızı şu şekilde ayarlamamız gerekiyor
Kaydın adı: Yandex’in verdiği alt alan adı + ana alan adı. Yukarıdaki örnek için şu şekilde -> yamail-61d8162537ef.ahmetcigsar.com. Yandex burada adres sonuna nokta koyulmasını vurguluyor fakat bazı panellerde CNAME kaydı oluştururken ana alan adı sonuna nokta koymanıza izin vermiyor. Sorun yok, sanırım unutulmaya veya fazladan nokta eklemeye karşı alınmış bir önlem çünkü sona nokta koymanıza izin vermeyen paneller arkaplanda kendisi nokta ekliyor. Siz yinede bu durumu firmanızın teknik destek ekibine bildirip bilgi isteyin.
Kayıt türü: CNAME
Adres : mail.yandex.com.tr. Bu kısım bazı panellerde “Adres” bazı panellerde ise “Kayıt Bilgisi” olarak geçer. Yandex yine burada adres sonuna nokta koyulmasını vurguluyor ama yine bazı paneller buna izin vermiyor, sakin olun eğer izin vermiyorsa büyük ihtimalle firmanızın paneli yine arkaplanda kendisi ekliyor. (Örneğin: Turhost, isimtescil…)veya alan adı hizmetinizi aldığınız yerde panelden destek talebinde bulunup bu adımı kolayca çözebilirsiniz.
-3.c: Whois e-Posta Bilgisi İle Doğrulama en zahmet verici seçim olsa gerek Burada alan adı iletişim bilgilerinize Yandex’in size onay için verdiği e-Postayı girmeniz isteniyor fakat alan adı hizmeti aldığınız firmanın paneli, Yandex’in onay için size verdiği e-Posta adresini e-Posta tipine uymadığı gerekçesiyle büyük ihtimal kabul etmeyecek. Bu durumda Yandex’in belirttiği gibi e-Posta adresinin + simgesinden sonraki ikinci kısmını girebilirsiniz. Bazı firmalar alan adı iletişim bilgilerini varsayılan olarak gizli tutuyor ve sadece kendilerini iletişim için sunuyorlar, bazı firmalar ise iletişim bilgilerinin açma ve kapama yetkisini size sunuyor bu durumda alan adı aldığınız firma panelinden bunu kontrol etmeniz gerekiyor.. her şey tamam olsa da yenilenen Whois bilgilerinin globale yansıması Yandex’in bunu görmesi zaman alabiliyor.
Yukarıdaki işlemlerden birini yaptıysanız onaylama işlemine geçip “Alan adının sahibini kontrol et” butonuna tıklıyoruz eğer yaptığınız işlemler başarılı ise Mx kayıtlarını kontrol adımına geçiyoruz.
MX Kayıtlarının cPanel’den Ayarlanması
Alan adını başarılı bir şekilde doğruladıktan sonra yandex size
Alt alan adı — @ Bazı panellerde bu parametreyi yazacak yeri bulamayabilirsiniz. Endişe etmeyin.
Kayıt tipi — MX
Veriler — mx.yandex.net.
Öncelik — 10
Şeklinde girmenizi isteyecek hemen cPanelinize girerek Posta bölümünde MX Giriş e tıklayın
Gelen sayfada MX kayıtları bölümünde varsayılan olarak hosting mx kayıtları var biz bunu Yandex’in bize verdiği MX kaydı ile değiştireceğiz.
Edit yazısına tıkladıktan sonra hemen altına bir bölüm açılıyor ve bizden MX kaydını güncellememizi istiyor.
Yukarıdaki gibi MX kaydımızı girdikten sonra Edit butonuna basarak MX kaydımızı güncelliyoruz.
MX Kayıtları bölümünde şekildeki gibi MX kaydınızı değiştirdik, bukadar kolay bu işlemide başarı ile gerçekleştirdikten sonra MX kaydınızı yandex e onaylatın artık kurumsal mailliniz kullanıma hazır.
Yandex Kurumsal Mail e tıklayarak Alanlarım kısmından yeni bir mail adresi açabilir ve maillerinizi yönetebilirsiniz.