Trendyol Pazaryeri Mağaza Açma Rehberi 2021 Güncel
Online alışverişe başlamak isteyenlerin en çok tercih ettiği platformlardan biri de pazaryeri siteleridir. Trendyol.com, GittiGidiyor.com, ePttAvm.com, Amazon.com.tr,n11.com ve Trendyol.com gibi pazaryerleri hem bilinirliliği, ayrıca Trendyol Pazaryeri yüksek satış potansiyeli nedeniyle çok tercih ediliyor.
Özellikle BlackFriday gibi yıl sonu indirimlerinde sosyal medya, arama motoru ve TV reklamları ile sıkça adını duyuran Trendyol’da mağaza açmak isteyenlerin ise aradığı sorulardan biri “Trendyol’da Nasıl Mağaza Açarım?” veya “Trendyol’da Mağaza Açmak İçin Gerekli Evraklar Neler?” sorularını sıkça soruyorlar. Bu yazımızda sizlere Trendyol Pazaryeri sitesi üzerinde nasıl mağaza açabilirsiniz o konuda yardım edeceğiz.
Ana Başlıklar
- 1 Trendyol Nedir?
- 2 Trendyol Çalışma Mantığı Nedir?
- 3 Trendyol’da Mağaza Açmanın Avantajları Nelerdir?
- 4 Trendyol’da Mağaza Açmanın Dezavantajları Nelerdir?
- 5 Trendyol Mağaza Başvurusu Nasıl Yapılır?
- 6 Trendyol Satıcı Formunda İstenen Bilgiler Neler
- 7 Trendyol Mağaza Başvurusunda İstenen Belgeler Neler?
- 8 Trendyol’da Hangi Kategorilerde Ürün Satışı Yapılabilir
- 9 Trendyol Kategorilerde Komisyon Oranları Nelerdir?
- 10 Trendyol Mağaza Yönetimi
- 11 Trendyol Mağaza Satışlarınız Nasıl Vergilendirilir?
- 12 Trendyol Faturalandırma Nasıl Yapılır?
- 13 Trendyol İçin Doğru e-Ticaret Altyapısı
Trendyol Nedir?
Trendyol farklı markaların, kurumsal firmaların, bireysel/tüzel şirketlerin ürünlerini sattığı pazaryeri sitesidir. 2009 yılında Demet Mutlu tarafından kurulan Trendyol’un merkezi İstanbul’dadır. İkinci el satışların yapıldığı Dolap, kargo ayağı Trendyol Express, araştırma geliştirme merkezi Trendyol Tech ile kendi teknoloji ve e-ticaret ağını oluşturan Trendyol Türkiye’nin en çok tercih edilen pazaryeri satış siteleri arasında yer alıyor.
Trendyol Çalışma Mantığı Nedir?
Trendyol bünyesinde bulunan mağazalar ile satış ortaklığı stratejisi ile çalışıyor. Daha detaylı bir şekilde açıklamak gerekirse; ürünü yayınladığınız kategoriler üzerinden Trendyol sizlerden satışlar üzerinden komisyon alıyor. Ayrıca ekstra kargo hesaplamalarının ardından sizlere her ay faturanız kesiliyor.
Trendyol’da Mağaza Açmanın Avantajları Nelerdir?
Trendyol üzerinde mağaza açmanın size sunduğu bir çok avantaj bulunuyor bunlar;
– Trendyol’un milyonlarda olan kullanıcı
kitlesine kolay bir şekilde uğraşabilirsiniz.
–
Trendyol’un yaptığı sosyal medya, TV, arama motoru reklamları sayesinde
artan kullanıcı sayısından faydalanabilirsiniz.
–
Markanızı bir çok müşteriye tanıtabilir, marka bilinirliliği oluşturabilir,
kemik müşteri kitlesi oluşturabilir ve böylece satışlarınızı arttırabilirsiniz.
–
Trendyol’un anlaşmalı kargo şirketleriyle kargo fiyatlarından avantaj sağlayabilirsiniz.
–
Rakiplerinizin fiyat, indirim ve kampanya stratejilerini analiz ederek
yeni pazarlama planı belirleyebilirsiniz.
Trendyol’da Mağaza Açmanın Dezavantajları Nelerdir?
Trendyol üzerinde satış yapmanın avantajları kadar dezavantajları da vardır. Eğer
kendi e-ticaret siteniz yoksa Trendyol tarafından yaptığınız satışlar
üzerinden yapılan komisyon kesintileri ile kar marjınızı belirlemek zordur.
İlgili ürün veya kategori bandında onlarca yüzlerce marka ile indirim, kampanya rekabeti ile satışlarınız etkilenebiliyor.
Trendyol’un ürün resimlerinde, açıklamalarında, mağaza ve kargo standartlarına, ürün detaylarına uymak zorunda kalmak ve ürünleri bu şartlar dahilinde yüklemek.
Trendyol Mağaza Başvurusu Nasıl Yapılır?
Trendyol mağaza açma talebinde bulunmak için şirketinizin resmi evraklarını öncelikle yanınızda bulundurun. Trendyol ilk başvuruda sizlerden mağazanızın bazı bilgilerini istemektedir. Eğer bir şirkete sahip değilseniz mağaza açamazsınız. E-ticaret satışları yapabilmek için kişisel veya kurumsal şirketinizin olması ilk şarttır. ‘Trendyol Satıcı Başvuru’ sayfasında ilgili satıcı başvuru formunu doldurarak onay süreci için beklemeye başlayabilirsiniz.
Trendyol Satıcı Formunda İstenen Bilgiler Neler
–
Cep Telefonunuz
–
E-Posta Adresiniz
–
Satılacak Ürünün Kategorisi
–
Şirket Türü
–
T.C. Kimlik Numarası veya Vergi
Kimlik Numarası
–
Şirketin İl ve İlçesi
–
Varsa Referans Kodu
Yukarıda ki bilgileri girerek ikinci adıma geçerek başvurunuza devam edebilirsiniz.
Trendyol Mağaza Başvurusunda İstenen Belgeler Neler?
Trendyol başvurusu için bazı markanızın bilgilerini evraklandırmanız gerekmektedir. Ticari Sicil Gazetesi’nde yer alan unvan ve adres bilgileri, Vergi Levhası ve Faaliyet Belgesi’nde yer alan bilgiler uyuşmalı; Şahıs firmalarının, Ticaret Odası kayıtları bulunuyorsa bu evrakların sunulması gerekmektedir; eğer bu kayıt bulunmuyorsa, bu evraklar gerekli değil; tüm belgelerde kaşe ve ortakların ıslak imzasının bulunması gerekmektedir.
– Vergi Levhası
– İmza Sirküsü
– Banka Bilgileri
– Faaliyet Belgesi
Trendyol’da Hangi Kategorilerde Ürün Satışı Yapılabilir
Trednyolda onlarda kategoriler onbinlerce ürün çeşidinde satış yapabilirsiniz. Bu kategoriler:
– Elektronik
– Ayakkabı & Çanta
– Saat & Gözlük
– Oto & Motosiklet Aksesuarları
– Spor & Outdoor
– Kitap & Kırtasiye & Yaşam
– Çocuk
– Ev Tekstili & Dekorasyon
– Kozmetik
– Mobilya
– Bahçe & Yapı Market & Hırdavat
– Lüks & Tasarımcı
– Aksesuar
– Süpermarket & Petshop & Sağlık
Trendyol Kategorilerde Komisyon Oranları Nelerdir?
Trendyol satış yaptığınız ürünlerden komisyon alarak sizinle bir nevi satış ortaklığı gerçekleştirir. Her farklı kategori için farklı vergilendirme olduğu gibi farklı komisyon oranları da mevcuttur. Siz mağazanızı açtığınızda Trendyol tarafından sizlere ilgili komisyon oranları belirtilir. Fakat belirli kategorilerin komisyon tutarlarına baktığımızda;
– Altın Gümüş Ürünlerinde %5 Komisyon
–
Mücevher Ürünlerinde %30 Komisyon
–
Spor ve Spor Ekipmanları Ürünlerinde
%15 Komisyon
–
Spor Giyim ve Ayakkabı Ürünlerinde %20 Komisyon
–
Çocuk ve Anne Bakım Ürünlerinde %18 Komisyon
– Bebek
Bakım Ürünlerinde %12 Komisyon
–
Elektronik ve Beyaz Eşya Ürünlerinde 10 Komisyon
–
Cep Telefonu Ürünlerinde %6 Komisyon
–
Ev ve Yaşam Ürünlerinde %20 Komisyon
–
Kırtasiye ve Ofis Malzemeleri Ürünlerinde %20 Komisyon
–
Hobi ve Eğlence Ürünlerinde %17 Komisyon
gibi farklı komisyon oranları tarafınızdan ürün satışı yapıldığında sizden tahsil edilir.
Trendyol Mağaza Yönetimi
Trendyol üzerinden mağaza ve ürünlerinizde yapacağınız doğru düzenlemeler ile rakiplerinizin bir adım önüne geçmeniz mümkün. Ürün adınız, resmi, açıklaması, sen optimizasyonları gibi kavramlar ile satışlarınızı arttırabilirsiniz.
SEO Optimizasyonu : Ürün açıklaması, ürün başlığı, hizmet başlığı ve açıklaması, ürün detay açıklamaları, mağaza açıklaması gibi önemli bilgilerinizi anahtar kelimeler kullanarak özgün ve doğru bilgilerle hazırladığınızda müşterilerinizin sizleri daha kolay bulabilir ve mağazanız için trafiğinizi arttırabilirsiniz.
Resim : Ürününüz için kullandığınız resmin yüksek çözünürlüklü olması, ürünüzü ve markanızı en iyi şekilde yansıtması gerekmektedir.
Mağaza Sayfası : Trendyol mağazanız için bir mağaza sayfası oluşturmalı, öne çıkan vitrinler eklemeli, mağazanız için banker ve lider görselleri oluşturmalısınız.
Sosyal Medya Reklamları : Mağaza sayfanız, ürünleriniz için sosyal medya reklamları verebilir; influencerlar ile anlaşıp müşterilerinize ürünlerinize yönlendirebilir veya Facebook, Instagram reklamları ile direkt müşterilerinize ulaşabilirsiniz.
Google Ads Reklamları : Google Ads üzerinden arama motoru reklamlarınızı oluşturup linklerini kendi mağaza ve ürünlerinize yönlendirirseniz yaptığınız reklam kampanyalarından satış ve kar elde edebilirsiniz.
Pazarlama : Ürünlerinizde yapacağınız kampanya, indirim, kargo ücretlerinde ki iyileştirmeler sizi daha cazip sanal mağaza haline getirmektedir. Mağazanızda yaptığını indirimler sayesinde ayrıca Trendyol üzerinde de ön plana çıkarsınız. Doğru strateji gelirlerinizin artmasını sağlayacaktır.
TozSoft Trendyol Mağaza Entegrasyonu
TozSoft Profesyonel e-Ticaret yazılımları ile ürünlerinizin kontrollerini Trendyol üzerinde kolayca sağlayabilirsiniz. TozSoft Trendyol API ile ürünlerinize ait olan resim, fiyat, ürün detay, kategori, stok, ürün fotoğraf gibi birçok verinizi kolayca yönetebilirsiniz.
TozSoft Trendyol API sizleri birçok iş yükünden kurtarmaktadır. Pazaryeri e-Ticaret Entegrasyon Modülleri ile e-ticaret siteniz Web – Trendyol – Muhasebe Sistemi arasındaki veri senkronizasyonunu kolay hale getirir.
Trendyol Mağaza Satışlarınız Nasıl Vergilendirilir?
Trendyol üzerinde yapmış olduğunuz her satışı T.C. kanunları gereğince faturalandırmanız ve vergilendirmeniz gerekmektedir. Vergi yükümlülüğünüz gereğince ürün satışında ve sonrasında yaptığınız faturalar üzerinden ürünlerinizi ilgili koşullar dahilince vergilendirmeniz ve vergilerinizi ödemeniz gerekir. Bunun için mali müşavirden destek alabilir veya Gelir İdaresi Başkanlığı üzerinden gerekli bilgileri kolaylıkla edinebilirsiniz.
Trendyol Faturalandırma Nasıl Yapılır?
Trendyol Pazaryeri üzerinden yaptığınız satışlarda ürünle ilgili faturayı müşterinize göndermekle mecbursunuz. Trendyol üzerinden yaptığınız satışlarda faturasız ürün gönderme imkanınız yoktur.
Trendyol İçin Doğru e-Ticaret Altyapısı
Kurumsal bir markaya sahip olmak birçok farklı etkenle meydana gelir. Eğer internet üzerinden satış yapmak için sadece Trendyol size tek başına yeterli olmayacaktır. Markanız için doğru stratejiler geliştirerek yola çıkmak size zaman, prestij ve gelir sağlayacaktır. TozSoft e-Ticaret ile sizde internetten alışverişte kolay yol kat edebilirsiniz.
İhtiyacınıza uygun e-ticaret paketini seçerek sizde sanal mağazınızı kolaylıkla açabilirsiniz. TozSoft e-Ticaret sizlere kolay pazaryeri entegrasyonu , sosyal medya yönetimi, ürün ve kargo yönetimi, gelişmiş kampanya yönetimi, 7/24 destek ve ihtiyacınızdan daha fazlasını sunar.
Trendyol da ürünlerinizi pazarlarken doğru bir e-ticaret sitesine sahip olmak sizleri rakiplerinizin bir adım ötesine geçirecektir. Pazaryeri Entegrasyon ve Kargo Entegrasyon ile birçok veriniz Trendyol ve e-Ticaret siteniz için kolayca eşlenir. Ürünlerinizin tanıtımları ile ekstra bir hizmete ve zahmete gerek duymazsınız.
E-Ticaret Entegrasyonları : TozSoft gelişmiş e-ticaret entegrasyonları ile ihtiyaçlarınıza özel olarak geliştirilen ve uygulanan modüller ile işlerinizi kolaylaştırır ve satışlarınızı attırabilirsiniz.
E-Ticaret Danışmanlığı : Ürün yelpazesi olan, e-ticarete giriş yapmak isteyen ya da e-ticaret pazarlamasını daha profesyonel bir şekilde gerçekleştirmek isteyen müşterilerimize e-ticaret danışmanlığı hizmeti gerçekleştiriyoruz.
Çok Dilli E-Ticaret : TozSoft çok dilli profesyonel e-ticaret paketleriyle markanızı veya firmanıza değer katın. Farklı ülkelerin dil ve para birimlerine göre değişkenlik gösteren profesyonel e-ticaret yazılımı TozSoft’ta!
Size Özel E-Ticaret : TozSoft özel e-ticaret yazılım ile benzersiz bir siteye sahip olabilirsiniz. Hem yazılım hem tasarım olarak ürünlerinizi daha fazla müşteriye kavuşturarak onlara eşsiz bir online alışveriş deneyimi sunuyoruz.
E-Ticaret Özellikleri : TozSoft Profesyonel e-Ticaret Özellikleri ile farklı! Paketlerde yer alan yüzlerce özellik sizleri bekliyor. Her kullanıcıya ve ihtiyaca yönelik hızlı, kusursuz çözümler sunan e-ticaret yazılımı ile tanışın.
e-Ticaret Konsept Tasarımı : TozSoft Profesyonel e-Ticaret Paketlerinde yer alan yüzlerce özellik sizleri bekliyor. e-Ticaret Konsept Tasarım hizmeti ile ürün, hizmet, marka veya diğer istekleriniz için kreatif, kolay ve işlevsel konsept tasarımlara sahip olabilirsiniz.
E-Ticaret Paketleri : TozSoft profesyonel e-ticaret paketleri ve e-ticaret yazılımlarının farklı özellikleri, yenilikçi tasarımları ile güvenli alışveriş siteniz olsun.
Profesyonel e-Ticaret : Kolay kullanım, gelişmiş özellik, kampanya yönetimleri, işlemlerinizi kolaylaştıracak modüller ve ihtiyaçlara yönelik entegrasyonlar ile ileri seviye e-ticaret deneyimine hazır olun!