Landing Pages ile Mobil Dostu Google Adwords
İnternet reklamcılığının en önemli aktörü olan Adwords, yeni uygulaması ile kullanıcılarına kolaylıklar sağlıyor. Web sitelerinin en büyük sorunlarından biri olan “Mobil Cihaz Uyumu”, Google Adwords‘ün yeni duyuracağı özellikle bir nebze de olsa çözüme kavuşuyor.
Web siteleri için kullanıcı deneyimlerinin ilk sıralarında mobil cihaz uyumu (responsive web tasarım) gelir. Mobil cihaz kullanım oranının arttığı son zamanlarda, sitenizin mobil uyum oranı sizin geri dönüşümlerinizi, kullanıcı deneyiminizi, SEO performansınızı, reklam performansınızı dolaylı olarak etkiler. Mobil uyumluluk değeri çok düşük olan bir web sitesinde performans düşer, hemen çıkma oranı yükselir, rakipleri arsındaki arama motoru değeri azalır, reklam performansları düşer. Bu değeri göz önünde bulunduran Google, reklam verenler için yeni bir özelliğini önümüzde ki günlerde kullanıma sunacak.
Google Adwords üzerinden verilen reklamların performanslarını arttırmaya yönelik olan bu özellik, Google Marketing Next etkinliğinde duyurulmuştu. “Landing Pages – Açılış Sayfaları” adını taşıyan bu özellik ile reklam verenler açılış sayfalarının mobil uyumluluğunu Adwords ekranı üzerinden görebilecek.
Yukarıda ki resimde göründüğü üzere, açılış sayfaları tıklamalara göre sıralandırılacak ve bu sayfalarda yapılan etkileşimlerin ne kadarının mobil uyumlu olduğunu bildirecek. Burada yer alan değerlere göre de reklam verenler sitelerinde stratejik değişiklikler yapabilecek.
Her ne kadar sunulan bu özellik pazarlama ekiplerinin kabiliyetlerine bağlı olarak sitenin geliştirilmesini sağlayacak olsa da küçük büyük tüm işletmelerin sorunlarına çözüm olacaktır. Google Adwords Landing Pages özelliği ile yakın zamanda “mobil dostu tıklama oranı” verisini görebilirsiniz.