İşletmelerde Tanıtım Nedir ve Reklamlardan Farkı Nelerdir?
İş tanıtımı, ürünlerinizi ve/veya hizmetlerinizi satın almaya doğru etkilemek amacıyla, kamuoyu ile iletişim kurmaktır. Genellikle işletmemizi, ürünlerimizi ve hizmetlerimizi, hedef kitlemizin dikkatini istediğimiz gibi davranacakları umuduyla (yani ürünü görmek ve satın almayı istemek ) ön plana çıkarmaya çalışarak teşvik ederiz.
İşletmenizi, ürün ve hizmetinizi doğrudan satış yoluyla veya bir perakendecilik mağazasında, bir web sitesi ya da sosyal medya platformu üzerinden elektronik olarak e-posta ya da kısa mesaj yoluyla tanıtabilirsiniz.
Daha popüler iş iletişimi kanallarından birkaçını belirtmekle bile, promosyonu tanımlayan ve onu müşteriler ve/veya müşterilerle olan diğer iletişimden ayıran tüketiciyi etkilemektedir.
TANITIM VE REKLÂMCILIK AYNI ŞEY DEĞİLDİR
Tanıtım ve reklâmcılık kelimeleri, birbirlerinin yerine kullanılıyor olsa da aslında aynı şey değildir.
Reklâm, ürününüzü ve hizmetinizi tanıtmak için yapabileceğiniz belirli bir işlemdir. Bir ücret karşılığında yapılır. Tanıtımı yapılan firmalar belli olup, yazılı, görsel ve işitsel medya araçları kullanılmaktadır. Promosyon, genel bir terim olarak bir ürünün ve/veya hizmetin müşteriler tarafından bilinmesi ve satın alınması için mevcut tüm yolları içerir.
Örneğin, bir işe başlayan biri, kendilerine ürün veya hizmetlerini nasıl tanıtacağını sorabilir. Bir otobüs durağındaki afiş, tanıtımdır. Bir pazarlama kampanyası veya belirli bir süre için indirimli fiyat teklifi de tanıtım olarak adlandırılır.
Tanıtım kelimesi işi, ürünü ya da hizmeti tanıtmayı amaçlayan belli bir etkinliği ifade etmek için kullanılır. Profesyonelce tasarlanmış bir web sitesi işletmelerin ürünleri ve hizmetleri hakkında bilgiler yayılmasına olanak tanıyan mükemmel bir tanıtım aracı olacaktır.
Tanıtım Çeşitleri
Facebook, twitter, Instagram ve Youtube gibi sosyal medya platformları, çevrim içi iş tanıtımı yapmak için en ideal platformlardır. Bu mecralarda yapılan tanıtımlar, çok kısa zamanda büyük kitlelere ulaşmaktadır.
İşletme adına bastırılan kartvizitler, antetli kâğıtlar, e-posta imzaları, şirket logoları ve amblemler de hem kurumsal kimlik hem de tanıtımın birer parçasıdır. El ilanları eski moda olsa bile hala en etkili tanıtım araçlarındandır. Yardım etkinliklerine ev sahipliği yapmak ve sponsor olmak, bir işletmeyi topluluk içinde tanıtmanın etkili yollarındandır.