İnstagram Reklamlarında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Nelerdir ?
Dünya’nın en çok yaygın olarak kullanılan sosyal medya platformlarından olan İnstagram popülerliliğini her geçen gün arttırmaya devam ediyor. Hali hazırda bulunan aktif 500 milyon kullanıcısı ile birçok pazara da reklam yapma fırsatı sunuyor.
İnstagram reklamlarında reklam türlerinin ve kullanacağınız strateji büyük önem arz ediyor. İnstragram’da işletmenizi güçlendirmeniz için doğru bir yol izlemeniz gerekmektedir. Böylece oluşturduğunuz bilinirliğin etkisi daha güçlü olur.
İnstagram Reklam Çeşitleri
İnstagram sizlere farklı formatlarda reklam seçenekleri sunar.
Hikaye Reklamları : İnstagram Hikaye geçişlerinde video, görsel veya gönderi reklamlarınızı yayınlatabilirsiniz.
Fotoğraf Reklamları : Yatay veya dikey formatta sade, basit ve göz alıcı görsel reklamlar uğraştırabilirsiniz.
Video Reklam : Göz alıcı, yaratıcı ve kreatif bir dakikalık video içeriklerle reklamınızı paylaşabilirsiniz.
Dönen Reklamlar : Çoklu fotoğraflar ve videolar ile dönen gönderiler oluşturarak kampanyalarınızı oluşturun!
Neden İnstagram Reklamları
– Reklam zamanlarından yayınlanma ve bitiş ayarlayabilirsiniz.
– Hedef kitle ayarlama gerçekleştirebilirsiniz.
– Profilinize veya sitenize doğrudan trafik çekebilirsiniz.
– Ödemelerinizi TBM olarak gerçekleştirisiniz.
– Marka bilinirliliği oluşturmak daha kolaydır.
İnstagram Reklamlarında Nelere Dikkat Edilmelidir?
– Reklam hedeflemesini doğru oluşturmanız lazım. İlgi alanları, konum ve yaş aralığını doğru seçmeniz erişiminizin artmasına ve geri dönüşlerinizin doğru oranda sağlanmasını gerçekleştirir.
– Reklamlarınızda harekete geçirici terimler kullanmalısınız. Örn : İndirin, Alışveriş Yapın, Siteyi Ziyaret Edin vs.
– Doğru reklam türü ve içerik seçimi reklamlarınızın hedefe ulaşma konusunda ki en temel noktalardandır.
– Reklam ilkelerinizi göz ardı etmeyin. Reklamlarınızı Facebook ve İnstagram Topluluk Reklam Kurallarına göre oluşturun.
– İçerik yazılarınızda dilbilgisi ve imla kurallarına uyunuz.