Tozsoft Blog

TozSoft Blog yazılarımız ile sizlere sektör ile ilgili güncel konulardan haberler, siteniz için yararlı olabilecek araçların kullanımı, ipuçları,karşılaşabileceğiniz hatalar ile ilgili çözümler, yazılımcılara yönelik alternatif optimizasyon yömtemleri gibi bir çok konuda bilgi alabilir, ileriye yönelik başarılı adımlar atabilirsiniz.

İnstagram Alışveriş Ayarlama ve Aktif Etme Rehberi – İnstagram Shopping Türkiye

 İnstagram Alışveriş Ayarlama ve Aktif Etme Rehberi – İnstagram Shopping Türkiye

Ve beklenen özellik artık ülkemizde ki tüm uygun e-ticaret sitelerinin merakla beklediği İnstagram Alışveriş ülkemizde de kullanılmaya başlandı. Geçtiğimiz aylarda aktif edilen ve Türkiye’de sadece belirli satış ortakları tarafından kullanılabilen İnstagram Shopping, uyumluluğu sağlayan tüm e-ticaret siteleri için kullanılabilecek şekilde düzenlendi. Peki Türkiye e-ticaret siteleri İnstagram Alışveriş ayarlama işlemini nasıl gerçekleştirecekler. İnstagram Alışveriş için gereklilikler nelerdir? Hangi aşamalardan geçmek gerekir?

İnstagram Alışveriş İçin Aşamalar Nelerdir?

İlk çıktığında farklı ülkeler için belirlediği instagram alışveriş kriterleri Türkiye’de ki e-ticaret siteleri için de geçerlidir. Bunlar İnstagram Alışveriş politikalarına uygun olmak, İnstagram İşletme hesabına sahip olmak, Facebook ve İnstagram İşletme hesabını birbirine bağlamak, Facebook üzerinde bir ütün kataloğuna sahip olmak ve bir e-ticaret sitesine sahip olmaktır. İnstagram bunları kendi web sitesinde şu şekilde adımlandırıyor;

1 – İnstagram alışveriş için uygunluğu onaylama
2 – İnstagram işletme hesabına geçiş yapma
3 – Facebook ve İnstagram hesabınızı bağlama
4 – Facebook ürün kataloğu yükleme
5 – İnstagram hesap değerlendirmesinin tamamlanması
6 – Hesabınız İçin alışveriş özelliğini açma
7 – İçerikleri eyleme geçirme ve ürünleri paylaşıma etiketleme

İnstagram Alışveriş İçin Uygunluğu Onaylama

Sahip olduğunuz e-ticaret sitesi bazı gereklilikleri yerine getirmek durumundadır. Bu gereklilikler kullanıcı politikası, ödeme güvenliği, satış politikası gibi önemli unsurları destekleyen gerekli sayfaların sanal mağazanızda bulundurarak gerçekleşir. Bunlar :

  • Fiziki ürün satıyor olmak
  • Online alışverişi destekleyen e-ticaret sitesine sahip olmak
  • Sitenizde işyeri sözleşmesi ve ticaret ilkelerini belirten sayfaların yer alması (Mesafeli Satış Sözleşmesi, Gizlilik ve Güvenlik, Ödeme Politikası vb. gibi sayfalar).
  • Sitenizde bir ödeme yöntemi bulunması
  • Online olarak hizmet vereceğiniz bir domaine sahip olmak

Eğer yukarıda ki tüm maddelere evet bu benim markanız özellikleri diyebiliyorsanız sizin mağazanız artık İnstagram Satış Politikalarına uyumludur. Diğer adımlara göz atabilirsiniz.

İnstagram İşletme Hesabına Geçiş Yapma

İnstagram hesabınızda alışveriş özelliğini kullanabilmeniz için profilinizin işletme hesabı olması gerekmektedir. İnstagram size üç farklı hesap seçeneği sunar. Bunlar kişisel hesap, profesyonel hesap ve işletme hesabı. Alışveriş özelliği sadece işletme hesapları için kullanılabilir. Eğer henüz geçiş yapmadıysanız ‘Seçenekler > Ayarlar > Hesap > İşletme Hesabına Geçiş Yap’ adımlarını takip ederek gerçekleştirebilirsiniz. Ardından işletmenize ait iletişim bilgileri, adres, çalışma saatleri, eylem seçenekleri gibi bilgileri doldurarak müşterilerinize sizinle kolay iletişime geçmesini sağlayabilirsiniz.

Facebook ve İnstagram Hesaplarınızı Bağlama

İnstagram Alışverişi kullanmanız için markanızın Facebook Sayfası en büyük gerekliliktir. Çünkü ürünlerinizi yükleme işlemini Facebook üzerinden gerçekleştireceksiniz. O yüzden Facebook ve İnstagram hesaplarını bağlamanız gerekmektedir. Bunu iki farklı şekilde gerçekleştirebilirsiniz.

1.Yol : İşletme hesabınızın profil sayfasını açın. Profil Düzenle seçeneğine tıklayın. Herkese Açık İşletme Bilgileri bölümünde Sayfa’ya tıklayarak var olan Facebook Sayfasını ekleyin veya sayfanız yoksa Yeni bir Facebook Sayfası Oluştur’a tıklayarak sayfa oluşturun. Facebook sayfanızın Mağaza (Facebook Marketplace) özelliği açık olması gerekmiyor. Sadece sayfaya sahip olmanız yeterli.

2.Yol : Facebook hesabınızı açın. Facebook Marka Sayfanızı seçin. Ardından Ayarlar bölümüne girin. Sol taraftaki ayarlar listesinde İnstagram’ı seçin. Ardından açılan sekmede Hesap Ekle seçeneğine basarak, İnstagram hesap bilgilerinizi girerek hesabınızı bağlayın.

Facebook Ürün Kataloğu Yükleme

Ürünlerinizi İnstagram Alışveriş’te yayınlamak için desteklenen platformlar ile ürün kataloğu oluşturmanız gerekmektedir. Bu bölümde marka Facebook sayfanız üzerinden ürün kataloğu oluşturarak ürün listemizi tanımlayacağız. Kataloğu işletmenizde yayınlamanız için Facebook Business hesabınıza sahip olmanız gerekmektedir. Bu link üzerinden Facebook sayfanız için Facebook Business hesabı oluşturabilirsiniz.

Business Hesabı Nasıl Oluşturulur?

business.facebook.com/overview adresine gidin ve Hesap Oluştur‘a tıklayın. Ardından işletmeniz için bir ad girip adınızı ve iş e-posta adresinizi girdikten sonra İleri‘ye tıklayın. İşletmenizin bilgilerini girin ve Gönder‘e tıklayın.

Ürün Kataloğu Oluşturma

www.facebook.com/products adresine gidin. Katalog Oluştur seçeneğine tıklayın. Ardından karşınıza çıkan envarterlerden E-Ticaret’i seçin veya size uygun diğer seçeneğini seçin ve İleri’yi yıklayın.

Ürün Bilgisi Yükle seçeneğini seçin. Ardından Facebook Business hesabınızı seçin ve Katalog Adı yazarak kataloğunuzu oluşturun. Ardından kataloğu gör diyerek ürünlerinizi tek tek elle, Google E-Tablolar veya XML Seçeneği ile ürünlerinizi yükleyerek kataloğunuzu tamamlayın.  

İnstagram Hesap Değerlendirmesi İçin Başvuru ve Değerlendirme

Bu aşamaya kadar İnstagram İşletme Hesabı oluşturdur, Facebook Marka Sayfası ile bağladık. Ardından Facebook Business hesabı oluşturduk ve ürün kataloğumuzu oluşturarak ürünlerimizi tanımladık. Şimdi İnstagram hesabının alışverin özelliğini açma seçeneğine geldik.

İnstagram profilinize tıklayın. Ardından Seçenekler’e tıklayın, Ayarlar’ı seçin. Karşınıza gelen ekranda Alışveriş özelliği için kaydolma butonuna tıklayın. Karşınıza gelen adımları tamamlayarak (marka hesabı seçme, mağaza seçme, katalog seçme vb.) hesabınızı değerlendirmeye gönderin. Ardından durumunuzu kontrol etmek için Ayarlar > Alışveriş sekmesini kontrol edin. Şunu bilmelisiniz ki Facebook ürün katalogları İnstagram ile sınırlı kalmayıp Facebook Marketplace, Canlı Alışveriş, Facebook Alışveriş içinde kullanarak ürünlerinizi buralarda da pazarlayabilirsiniz.

Hesabınız İçin Alışveriş Özelliğini Açma

Hesabınız değerlendirme aşamasını başarı bir şekilde gerçekleştirdiyse artık alışveriş özelliğini yönetebilirsiniz. Ayarlar > Alışveriş sekmesinden ürün kataloglarınızı yönetebilir; profilinizde ‘Alışveriş’ sekmesinde ürünlerinizi görebilir ve müşterilerinize tanıtabilirsiniz.

İçerikleri Eyleme Geçirme ve Ürün Etiketleme

Alışveriş özelliğiniz aktif olduktan sonra artık ürünlerinizi müşterilerinizi eyleme geçirmek için kullanabilirsiniz. Gönderilerde ürünlerinizi, gönderi paylaşım kısmında etiketleyeceğiniz yere tıklayarak ürün etiketle diyebilir ardından etiket yapacağınız ürünü seçerek paylaşımda ürünü takipçilerinizde paylaşabilirsiniz. Aşama aşama paylaşacak olursak: Fotoğraf Ekle > Bir Açıklama Ekle > Ürünleri Etiketle > Fotoğrafa Dokun > Ürün Ara > İlgili Ürünü Seç > Bitti > Paylaş şeklinde tanımlayabiliriz.

Ürünlerinizi sadece gönderilerinize değil hikayelerinize de ekleyebilirsiniz. Fakat gönderilerinizde çıkartma olarak eklenir ve o şekilde görünür. Hikaye için ürün görseli seçtikten sonra ürün sekmesinden ürünü ekleyebilirsiniz. Aşama aşama paylaşacak olursak: Hikaye Oluştur > Görseli Seç > Çıkartmaya Tıkla > Ürün’e Tıkla > Ürün Ara > İlgili Ürünü Seç > Çıkartmayı Uygun Yere Yerleştir > Metin Rengini Belirle > Bitti > Paylaş şeklinde tanımlayabiliriz.

TozSoft ile İnstagram Alışveriş Uyumlu e-Ticaret

Yukarda belirttiğimiz özellikleri okuduğunuzda en önemli unsurun İnstagram Alışveriş destekli bir e-ticaret sitesi olduğunu görürsünüz. TozSoft e-Ticaret paketleri ile tüm alışveriş politikalarına uygun bir e-ticaret sitesine sahip olabilirsiniz. İnstagram Alışveriş Uyumlu e-Ticaret ile tüm alışveriş politikaları ve ticaret ilkelerini içeren sözleşmeler sizlere hazır olarak gelir ve siz ilgili düzenlemeler ile bunları kendi politikalarınıza uygulayabilirsiniz. TozSoft’un Facebook Feed özelliği ile tüm ürürünlerinizi tek tık ile ekleyebilir ve kolaylıkla katalog oluşturabilirsiniz. Hem İnstagram’da hemde e-Ticaret’te kazanmak için TozSoft’u seçin.

🎁 E-Ticaret Paketlerimizi
15 Gün Boyunca Ücretsiz Deneyin!

ÜCRETSİZ DENEYİN

TozSoft

Web Hizmetleri, e-Ticaret Yazılımı, e-Ticaret Danışmanlığı ve e-Ticaret Modül Entegrasyonları İçin Profesyonel Destek

Yorum Bırak

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bize Ulaşın

İletişim

  • Tozsoft Yazılım Elektronik Tasarım Danışmanlık Matbaa İmalat ve Dış Tic. Ltd. Şti.

  • Ziya Gökalp Mah. Süleyman Demirel Blv. Mall Of Ofis Blok Kat:26 D:174 Başakşehir / İstanbul
  • 0(212) 801 81 00
  • info@toz.com.tr

Sosyal Medyada TozSoft

Sosyal medyada takip edebileceğiniz hesap adreslerimiz.

2020 - TozSoft ® ● TUM HAKLARI SAKLIDIR