İçerik Pazarlama Stratejisi Nedir ve Nasıl Oluşturulur?
İçerik pazarlama konusunda bir yerlere gelmek istiyorsanız iyi bir stratejiye ihtiyacınız olacaktır. e-Ticaret siteleri başta olmak üzere bir çok farklı sektörde ki web sitesi için içerik pazarlaması önemli yer kaplamaktadır.
İçerik pazarlama stratejisi, yabancıların müşteri olması için yapılan ve yüksek kaliteli içerikler hazırlamayı hedefleyen bir plandır. Bilinenin aksine basit ve kolay yollar ile yapılması mümkündür. Bunu yapmak için izlenmesi gereken bazı adımlar bulunmaktadır.
Hedefinizi Belirleyin
Hedefler oldukça basit olmalıdır. İlk hedef Google ve Youtube gibi arama alanlarında hedef trafiği çekmektir. Ancak hedefleriniz farklı da olabilir. Ancak ortak hedefler için şunlar yapılmalıdır.
- Potansiyel müşterileri elde edin.
- Sitenize bağlantılar ekleyin.
- Markanın bilinir olmasını sağlayın.
- Bulunduğunuz sektöre fikir lideri olun.
Hedef Kitleyi Belirleyin
İçerik pazarlaması, herkesi değil ürününüze veya hizmetinize yönelik kitleyi hedeflemelidir. Bu nedenle hedef kitlenizi doğru tespit etmek gerekmektedir. Bu noktada doğru kitleye yönelik içerik üretilmesi en doğru karar olacaktır.
Doğru İçerik Seçin
Blog, video, podcast ve bunlara benzer birçok içerik seçimi yapabilirsiniz. Ancak yeni başlayanlar mutlaka bir tane seçim yapmalıdır. Çünkü ilk zamanlarda farklı alanlarda seçim yapmak doğru alana yönelmeyi zorlaştıracaktır.
Öncelikle hedef kitlenize uygun içerikleri seçin. Daha sonrasında kendi becerilerinizin hangi alanda olduğunu belirleyin. Örneğin sesiniz iyi bir tona sahip değil ise yazılı videolar hazırlamak daha uygun olacaktır. Kararınızı verdikten sonra yeni ve daha iyi bir fikir bulana kadar bu formatta kalın.
Kullanıcılara İstediklerini Verin
İçerik pazarlama hedefiniz sitenize gelen trafiği arttırmaktır. Bu nedenle hedef kitlenizin kimler olduğunu bilmenin yanında ne istediklerini de bilmek gerekmektedir. İstedikleri içerikleri oluşturmak trafiğin organik şekilde artmasını sağlayacaktır.
En Çok Güvendiğiniz Konulara Yönelin
Hedeflenmiş trafik elde etmek için yaptığınız iş ile doğru içerikler oluşturmalısınız. Örneğin kahve makinası satıyorsanız içeriğiniz kahve nasıl yapılır olmalıdır. Çünkü bunun için kahve makinasına ihtiyaç olacaktır.
İçerik Takvimi Oluşturun
Kaliteli içerik oluşturmak kadar zaman dengesine dikkat etmek te önemlidir. Ancak bunun için hangi aralığın doğru olduğunu bilmek pek de mümkün değildir. Bu durum her siteye göre değişiklik göstermektedir. Bu nedenle içerik takvimi oluşturmak fayda sağlayacaktır.
İçeriğinizin Tanınmasını Sağlayın
Bunun için yapılması gereken bazı adımlar bulunmaktadır.
- E-posta abonelerinize içerik hakkında bilgi yollayın.
- Sosyal medyadan ve kullanıcılarından yardım alabilirsiniz.
- Ücretli reklam verebilirsiniz.
Tüm bu adımlardan sonra yapılan işlemlerin izlenmesi ve takibi aşamaları gelmektedir. Doğru bir analiz süreci içerik pazarlama alanında sizlere çok iyi yol gösterecektir. Bu nedenle analizleri iyi bir yöntem ile izlemeli ve buna göre yeni içerikler eklenmelidir.