E-Ticaret Ürün Yönetimi Nasıl Yapılmalıdır?
E-ticaret sitesi kurduktan sonra sektörde yerinizi ve geleceğinizi belirleyecek en önemli faktör e-ticaret ürün yönetimidir. Çünkü satış yapacağınız ürünün kategorisi, ürünün kendisi, maliyet, kar ve zarar marjları, pazarlama stratejileri, lojistiği gibi birçok konu e-ticaret sitesinin her zaman doğru sürdürebilmesi gereken özellikler arasında yer alır.
E-ticaret sitenizin ürün yönetimini için yapacağınız profesyonel yönetim sizi rakipleriniz arasında daha bulunabilir yapacaktır. Peki sanal mağaza ürün yönetimini nasıl yapabilirsiniz? Dikkat etmeniz gereken noktalar nelerdir? Online alışverişte ürün neden önemlidir?
Ürünlerinizi Tespit Edin
E-ticaret sitesinde satacağınız ürünlere dikkatli bir çekilde karar vermeniz gerekmektedir. Çünkü markanızın geleceği, müşterinizin markaya bağlılığı, pazarlama stratejisi gibi birçok önemli konuya ürününüz doğrultusunda karar vereceksiniz. Düşünülmeden girilen online alışveriş pazarında yapılan yanlış seçimler markalar için olumsuz sonuçlar doğurabilir. O yüzden seçeceğiniz ürünlerde büyük ürünlerin kargolanması işlemi, kırılabilecek türde ürünlerin doğru ve dikkatli paketlenmesini planladıktan sonra ürün satışına geçmeniz gerekmektedir.
Ürün Maliyet Hesabı
Ürün satışını yaparken ürünü satışa koyacağınız fiyatlarda bir çok faktörü göz önünde bulundurmanız gerekir. Çünkü ürünlerde belirleyeceğiniz kar-marj dengesi sizlerin gün sonunda cironuzu ve kazançlarınızı belirleyen en önemli unsurdur. Ürünlerinize fiyat belirlerken ürünün satış fiyatı veya maliyeti, ürünün depolanması, kargolanması, site ve çalışan maliyetlerini hep birlikte toplam gider kalemlerini hesaplayarak belirlemelisiniz. En uygun fiyatı ortaya çıkararak ürünlerinizi satışa çıkarabilirsiniz.
Ürünün Yeniden Satılabilirliliği
E-ticarette bazı durumlarda ürünü yeniden sattığınız durumlar gerçekleşebilir. Bunlar ürün iade ve ürün değişim durumlarında gerçekleşir. Satış yapacağınız ürünün iade ve değişim sonrasında yeniden satılabilir olması sizleri ürünlerden doğacak zararlardan kurtaracaktır. O yüzden ürünlerin kolay deforme edilmeyen ürünler olmasının yanında doğru iade politikası da belirlemesiyle gerçekleşir. Doğru belirlenen iade politikası, doğru ürün resim kullanımı ve ürün açıklamasının gerçeğe en yakın açıklamalar olması sizlerin iade konusunda yaşacağınız sorunları en aza indirir.
Ürünlerin Lojistiği
Ürünlerinizin müşteri teslimatında yönetimi elinizde olmayan süreçlerden birisi de ürünlerin lojistiğidir. Ürünlerinizi zarar görmeyecek ve bozulmayacak şekilde depolanması gerekmektedir. Seçtiğiniz depolama alanları bu koşullar göz önünde bulundurularak standartlara uygun olarak seçilmelidir.
Ürünlerinizin kargolanması sürecinde de önemlidir. Doğru kargo firmasını seçmek, kargo firması ile kalite/politika kurallarına uyulmasını sağlamak, ürünün doğru bir şekilde transferi, müşteri bilgilerinin doğru şekilde aktarılması, kargo müşteri memnuniyeti, ürünün kargolanması gibi birçok faktöre dikkat ederek lojistikten doğacak sorunları minimum düzeyde tutabilirsiniz.