E-Ticaret Site Yönetiminde Yapılan Hatalar
e-Ticaret sektörüne giriş yapmak ve başarı sağlamak kadar kurulan sitenin yönetilmesi de çok büyük önem arz eder. e-Ticaret sitelerinin yönetiminde kampanya, indirim ve sosyal medya gibi kriterlere ek olarak site tasarımı ve pazarlama seçenekleri de büyük önem taşımaktadır.
Daha çok satış ve tanıtım yapmak isteyen site yöneticileri genellikle bu durumu ya yanlış kullandığı için ya da fazla abartılı kullandığı için yanlış yönetim gerçekleştiriyorlar. Peki e-ticaret sitelerinde doğru bilinen yanlışlar veya sık yapılan hatalar nelerdir?
Bildirimler
Tarayıcı ve uygulama bildirimleri son zamanlarda markaların ve sitelerin en çok tanıtım ve pazarlama araçları arasında yer alan sistem olarak tercih ediliyor. E-ticaret siteleri ise müşterilerini alışverişe teşvik etmek veya kampanyalarını bildirmek için kullandıkları bu yol bazen müşterilerin kaçmasına neden olabiliyor. Sık olarak gönderilen bildirimler bir süre sonra rahatsız edici hal almaya başlıyor. Kullanıcılarınıza göndereceğiniz tanıtım SMS’leri, uygulama veya tarayıcı bildirimlerinde yapacağınız planlamalar sizleri doğruya götürecektir.
Web Sitesi Tasarımı
Web site ve uygulama aplikasyon tasarımı sizin internetteki yüzünüzdür. Kullanıcı odaklı gerçekleştireceğiniz web site arayüzü ve uygulama yüzü sizleri rakiplerinizin bir adın önüne taşıyacaktır. Fakat site yöneticileri sitelerini kampanya banner, indirim bildirimleri ve kampanya içeriklerinin yerleşimini doğru gerçekleştiremeyerek kaotik bir tasarım sunarlar. Gerçekleştireceğiniz tasarımlar hem masaüstü hem mobil kullanıcılar için optimize ederek kullanıcı deneyimi odaklı olmalıdır. Ayrıca e-ticaret paketi içeriğinizde yer alan modüllerle de kullanıcı deneyimini arttırabilirsiniz.
Bilgiler
Site ziyaretçilerinizden elde ettiğiniz veriler kullanıcıyı tarafında negatif etki yaratabilmektedir. Alışveriş adımlarında veya üyelik formunda talep ettiğiniz veriler müşterilerinizi bezdirebilir. Genellikler üye ad soyad, e-posta adresi, telefon numarası yeterlidir. Fakat bazı siteler T.C. Kimlik numarası gibi veriler isteyerek müşterileri bezdirebiliyorlar.
Kargo
Ürünlerin kargolanmasından ürünün müşteriye teslim süresine kadar gerçekleşen kargolama işlemi e-ticaret siteleri için müşteri memnuniyetinde büyük önem arz etmektedir. Genellikle e-ticaret firmaları kargo ücretleri ucuz olan firmaları tercih ediyorlar. Fakat kargo firmasının ürün taşıma ve ürün sevk hızı müşteri memnuniyetini en çok belirleyen unsurlardandır. O yüzden anlaştığınız kargo firmalarında fiyat/performans oranını çok iyi belirlemeniz gerekir.
Ürün
Sitenizde kullandığınız ürün her açıdan önemlidir. Çünkü müşteriyi soğutan ve siteden kaçıran en büyük unsurlar arasında yer alır. Yanıltıcı ürün başlıkları, özensiz yazılmış ürün detay açıklamaları ve kalitesiz çekilmiş fotoğraflar kullanmaktan kaçının. Ürünlerinizde gerçekleştireceğiniz doğru dokunuşlar sizleri ön plana çıkaracaktır.
İade Politikası
Sitenizde satmış olduğunuz ürünlerin iade politikasını doğru belirleyin. Çünkü iade politikasında belirlediğiniz şartlara uymadığınız takdirde hem müşteri memnuniyeti konusunda puan kaybederken hem de marka itibarınızı zedeleyebilirsiniz. Unutmayın müşteriniz hangi ürünleri hangi koşullarda iade edeceğini tam olarak bilmeye hakkı vardır.
Müşteri Hizmetleri
7 gün 24 saat ulaşılabilir müşteri hizmetleri çölde bulunan su gibidir. Müşterilerin en çok aradığı hizmet arasında yer alır. Fakat genellikle firmaların müşteri hizmetlerine ulaşılmaz ve bu firmaya eksi puan olarak geri dönüş sağlar.