Detaylarıyla E-Ticaret #02 : Sosyal Medya ve E-Ticaret
Sosyal medya platformları artık kişilerin beğendiklerini paylaştığı ortam olmaktan çıkarak marka ve reklam stratejileri ile firmaların tanıtım amaçlı olarak kullandığı ortama evrilmiştir. E-ticaret siteleri ise sosyal medya reklam stratejileri ile site trafiğini arttırıyor ve ürün satışlarını arttırıyorlar. Peki e-ticaret sosyal medya stratejileri nasıl olmalıdır? E-ticaret sosyal medya reklam yoğunlukları nasıl belirlenir? Hangi tarz da paylaşımlar yapılmalıdır? Gelin değinelim…
İçerik Takvimi Oluşturun
Etkili sosyal medya yönetimi için düzenli ve doğru içerik girmek çok önemlidir. Düzenli yapılan paylaşımlar düzensiz yapılan paylaşımlara göre üç kat daha fazla pozitif geri dönüş sağlamaktadır. Kampanyaların paylaşımı, indirim günlerinin belirlenmesi ve özel gün paylaşımları belirlenerek bir içerik takvimi oluşturulmalıdır. Bu takvim dahilinde içeriklerinizin haftalık veya aylık planlarını belirleyerek doğru sosyal medya stratejileri oluşturabilirsiniz.
Kullanıcılar ile Etkileşim Arttırın
Sosyal medya karşılıklı etkileşimlerle daha çok etkili hal alır. Sosyal medya hesaplarınızda sade paylaşımlardan ziyade kullanıcılarınıza yapacağınız soru cevap yöntemi, etkinlik ve ödül yöntemi, haftalık aylık çekilişler, kullanıcıları yorum yapmaya yönlendirme, viral paylaşımlar, storyler üzerinde yapılan anketler, kampanya istekleri gibi farklı türlerde etkileşim arttıracak paylaşımlarla etkileşimleri arttırabilir ve paylaşımlarınızın meyvelerini alabilirsiniz 🙂
Kararsız Kullanıcıyı İkna Edin
Sosyal medya ürün veya hizmet almak isteyen fakat kararsız kalan kullanıcıları ikna etmek için çok etkili bir mecradır. E-ticaret sitenizde sattığınız ürün/hizmeti satın almak için sitenize giren fakat işlem yapmadan çıkan kullanıcılar için sosyal medya remarketing reklamları oluşturarak satın alma kararına olumlu karar vermesini sağlayabilirsiniz. Dijital kanallar ziyaretçilerinizi yeniden siteye yönlendirmenize veya yeni kullanıcılar elde etmenize olanak sağlar. Sosyal medya kullanıcıların ürünü keşfetmesinden, satın alma adımına kadar etki sağlar.
Doğru Sosyal Medya Kullanımı Maliyeti Azaltır
Sosyal medya hesaplarınız markanızın müşterilerinizle buluştuğu tek ortamdır. Doğru stratejiler kurarak gerçekleştirdiğiniz sosyal medya kullanımı hem takipçi sayınızın artmasına dolaylı olarak artan takipçi sayınız da site ziyaretlerinizin artmasını sağlayacaktır. Sosyal medya üzerinde gerçekleştirilen hedef odaklı paylaşımlarla ve pazarlama stratejileri ile maliyetlerinizi azaltabilir; e-ticaret satışlarınızı arttırabilir; etkileşimle birlikte potansiyel müşterilerinize ulaşabilirsiniz.
Sosyal Medya E-Ticaret Hizmetlerini Kullanın
Sosyal medya platformları artık değişen kullanım alışkanlıkları ile birlikte kendilerini yenileyerek sadece fotoğraf/video veya durum paylaşım alanı olmaktan çıkarak alışveriş yapabildiği farklı etkinlikleri sağlayabildikleri ortamlar haline geldiler. Gelişen e-ticaret sektörünü değerlendirmek isteyen Facebook ve İnstagram kullanıcılarının ürünlerini pazarlayabildikleri yeni hizmetler sundular.
Facebook Marketplace üzerinden hem kişisel olarak hemde kurumsal olarak ürünlerinizi ekleyebilir, diğer kullanıcılara tanıtabilir, fiyat etiketi oluşturabilir, açıklama ve resimler ekleyebilir ve kategorilere ekleyerek global tanıtımını sağlayabilirsiniz. İnstagram Shop kullanarak kurumsal firmalar kendi e-ticaret sitelerinde sattıkları ürünleri instagram alışverişte ekleyerek takipçileri ile paylaşabilir ; web sitesine yönlendirerek satın almalarını sağlayabilir. Sizde İnstagram Shop hizmeti sağlayan Tozsoft E-Ticaret Yazılımları ile e-ticarete doğru yerde başlayarak satışa hemen başlayabilirsiniz.