People Also Ask (Kullanıcılar Bunu da Sordu) Nedir?
PAA kutuları, tüm aramaların neredeyse yarısında görünür. İşte nasıl çalıştıkları ve SEO’ların bunları kendi avantajları için nasıl kullanabilecekleri hakkında geniş bir makale.
2015 yılında ilk kez görüldüğünden beri, People Also Ask (PAA) kutusu, (yani Türkçe tabiriyle Kullanıcılar Bunuda Sordu) arama sonuçları sayfalarında tanıdık bir özellik haline geldi. Aslında o kadar tanıdık ki , SEMrush’tan Olga Andrienko’nun bir milyon anahtar kelimelik veri kümesinde yaptığı bir araştırmaya göre, eski arama motoru onu tüm aramaların% 49’unda sunarken, hem Google’ın hem de Bing’in sonuçlarında görünüyor. Kişiler Ayrıca Sor kutuları, yaygınlıkları göz önüne alındığında, organik arama performansınızı iyileştirme, içerik fikirleri oluşturma ve daha fazlası için fırsatlar sunar. Aşağıda, kullanıcılar bunuda sordu kutularının pazarlama stratejileriniz ve hedefleriniz için çalışmasını sağlamak için bilmeniz gerekenleri bulacaksınız.
PAA Kutusuna Kısa Bir Genel Bakış
PAA kutusu genellikle kullanıcının sorgusunun konusuyla ilgili üç ila dört soru içerir. Google, farklı arama amacı türleri için PAA kutusunu ortaya çıkarabilir. SEMrush’a göre, zamanın %75’inde ilk üç sonuç arasında yer alıyor.
Arama Sonuçları Yüklendiğinde (Solda) Ve Bir Soru Tıklandıktan Sonra (Sağda) Görünen PAA Kutusu.
Bir kullanıcı PAA kutusundaki bir soruyu tıkladığında, kutu içinde yanıtı barındıran web sayfasına bir bağlantıyla birlikte bir yanıt gösterilir. Yanıtlar genellikle metin biçiminde sağlanır, ancak Google PAA kutusunda videoları test ederken de tespit edilmiştir. Bir cevabı ortaya çıkarmanın yanı sıra, bir soruya tıklamak, dinamik olarak kullanıcının tıkladığı soruya ilişkin daha fazla soru oluşturacaktır. Bir kullanıcının bir soruyu tıklama ve daha fazla PAA sorusu oluşturması için bir sınır yok gibi görünüyor.
PAA Kutusu Nasıl Gelişti
PAA kutusu, tanıtımından bu yana, kullanıcılara daha doğru cevapların yanı sıra henüz sormayı bile düşünmemiş olabilecekleri cevaplara sorular sağlamak için güncellendi. Bu gelişmeler, PAA kutusunun yakın zamanda hiçbir yere gitmeyeceğine işaret ediyor. Dinamik yükleme. 2017’de, Google’ın PAA kutusu dinamik olarak yüklenerek kullanıcıya gösterilen soru sayısının ilk üç veya dörtten fazla artmasını sağladı. Yukarıda belirtildiği gibi, ek sorular, kullanıcının ilk tıkladığı soruyla ilgilidir. Dinamik yükleme PAA kutuları, kullanıcıların geleneksel sonuçlara tıklayıp ardından sayfaya göz atmak yerine aradıkları bilgileri bulmak için daha fazla soruya tıklayarak arama sonuçlarını keşfetmelerine olanak tanır. PAA sorularının listesi kullanıcı etkileşimi yoluyla büyüdükçe, PAA kutusunun altında görünen listeler sayfanın daha aşağıya doğru itilir. Soru-cevap çiftlerini belirleme. Bing’in PAA kutusu, belgelerdeki soru-cevap çiftlerini tanımlamak için doğal dil oluşturma modellerini kullanır. Bu belgeler arama sonuçlarında göründüğünde, oluşturulan soru-cevap çiftleri, daha önce kullanıcılar tarafından sorulan benzer sorularla birlikte PAA kutusuna güç sağlamak için kullanılır.
PAA Kutusunu Markanız İçin Nasıl Çalıştırabilirsiniz?
Kullanıcılar PAA sorularını tıkladıklarında, bilgi sağlayıcıları olarak markalarla karşılaşırlar ve daha fazlasını öğrenmek için yanıtları tıklayabilirler. Arama sonuçlarındaki tipik olarak yüksek konumları göz önüne alındığında, PAA kutusu, markalara ve SEO’lara sonuçlar sayfasının önemli bir bölümünde görünürlük fırsatı sunar. Ayrıca, bu yılın başlarında tekilleştirilen öne çıkan snippet’lerden farklı olarak, aynı URL’nin, Google arama sonuçlarının ilk sayfasında ve PAA kutusunda geleneksel bir organik liste olarak görünmesi mümkündür. Google arama sonuçlarının ilk sayfasında sıralamada olmayan web sayfalarının PAA kutusuna dahil edilmesi de mümkündür, bu da sitelerin ön sayfa görünürlüğünde bir çekimle son derece rekabetçi alanlara sahip olmasını sağlar. İçerik ve anahtar kelime araştırması. PAA kutusu, kullanıcıların sektörünüz veya ürün veya hizmetleriniz hakkında sahip olabileceği sorulara iç görü sağlayabilir. İlgili yanıtlara bakmak, Google’ın ne tür içeriklerin ortaya çıkmaya değer gördüğünü ve rakiplerinizin kimler olabileceğini de söyleyebilir. Bu bilgiler daha sonra içerik stratejinizi bilgilendirmek ve / veya mevcut içeriği bir PAA kutusunda görünmesi için iyileştirmek için kullanılabilir. Ek olarak, PAA kutusuna yansıtılan arama amaçları, kullanıcıların bu belirli arama terimlerini yazdıklarında ne düşündüklerine dair fikir verebilir.
PAA Kutusuna Nasıl Yanıt Alınır?
Bir PAA kutusunda hangi içeriğin yanıt olarak sunulabileceğini belirlemek için kullanılan kriterler, arama motoru algoritmalarının bir parçasıdır, yani SEO’ların belirlediği modellerin ötesinde tam olarak ne gerektirdiğini bilmiyoruz. Neyse ki, belirlenen modeller, yine de öncelik vermeniz gereken olumlu bir kullanıcı deneyimi sağlamanın içeriğinizin bir PAA kutusuna girmesine yardımcı olabileceğini gösteriyor.
- Eksiksiz sorular ve cevaplar yazın. Her sorunun tam olarak sorulduğundan ve yanıtlandığından emin olun.
- Sade bir dil kullanın.
- Satış dilinden kaçının.
- Soru-Cevap şeması ekleyin.
- Ayrıca olabildiğince kısa, ancak doğru olmaya çalışmalısınız. SEMrush’un çalışması paragraf başına sadece 41 kelime olduğunu ve karşılaşılan en uzun cevabın 132 kelime olduğunu buldu.
- PAA kutusunun genişleyen doğasından daha fazla yararlanmak için, aynı sayfaya takip soruları ve yanıtları eklemeyi düşünün.
PAA Listelerinizle İlgili Raporları Nerede Görebilirsiniz
PAA listelerinizden gelen gösterimler ve tıklamalarla ilgili veriler yalnızca Google Arama Konsolu’nda ve yanıtınızı görüntülemek için PAA kutusu genişletildiğinde kullanılabilir. Bir, PAA kutusu ikinci konumda görünüyorsa, cevabınızın orijinal üç veya dört PAA listesinden biri olarak veya geçmişte bulunan yirminci listeden biri olarak görünmesine bakılmaksızın, PAA kutusundaki girişinizin GSC’de ikinci konumda rapor edileceği anlamına gelir.