Google Analytics ile e-Ticaret Dönüşümlerinizi Optimize Edin
E-Ticaret sitenizde müşterilerinizin yaptığı her davranış sizin için büyük önem arz etmektedir. Çünkü müşterilerinizin sitenizde yaptığı her davranış sizin için optimize edilebilecek veri niteliği taşımaktadır. Bu davranışları analiz etmeniz için gerekli bazı web araçları bulunmaktadır. Google tarafından markalara sunulan Google Analytics ise bu araçların başında geliyor.
Google Analytics gelişen teknoloji ile birlikte sadece veri trafiğinini ve niteliğini ölçen bir araç olmaktan çıkarak; site ve uygulamanızın kullanıcılarınızı doğru analiz ederek pazarlama, içerik tanıtım, ürünler ve farklı alanlarda ki performansını kontrol etmek ve analiz etme imkanı sağlıyor. Peki Google Analytics ile e-ticaret verilerinizi nasıl ölçümlersiniz ? Google Analtyics ile e-ticaret dönüşümlerinizi nasıl ölçümlersiniz?
Google Anayltics e-Ticaret İzleme Nedir ?
e-Ticaret sitesi izleme, Google Analytics’in e-ticaret siteleri için geliştirdiği izleme aracıdır. Google Analytics ile e-ticaret izlemeyi kurduğunuzda ürün performansı, satış performansı, müşterilerinizin farklı sayfalarda geçirdiği süre, müşterilerinizin anasayfa, faturalandırma, ürün, kategorilerde gerçekleştirdiği davranış gibi farklı verilere ulaşabilirsiniz.
e-Ticaret İzleme Nasıl Kurulur ?
Verilerinizi görmek için siteniz için e-Ticaret İzleme kurmanız gerekmektedir. Bunun için analiz istediğiniz her site için e-ticaret özelliğini aktif etmeniz ve HTML kodları düzenleyebilmeniz gerekmektedir. Bunları yapabiliyorsanız aşağıdaki adımları izleyin;
- Google Analytics hesabı oluşturun
- İşletmenizi ekleyin ve gerekli doğrulama ayarlarını gerçekleştirin
- Doğrulama ayarlarının ardından Google Analytics üzerinde istediğiniz görünümde oturum açın
- Görünüm Sütunü içerisinde E-Ticaret Ayarları başlığına tıklayın.
- E-Ticaret Etkinleştir’i açık yapın.
- Ardından ‘Kaydet’ butonuna tıklayarak tüm ayarlarınızı tamamlayın.
e-Ticaret İzleme Kodu Ekleme ve Ayarları
Google Analytics ayarları üzerinden e-Ticaret Yöneticisi’ni aktifleştirdikten sonra e-ticaret sitenize izleme kodu ekleyerek ilgili verilerinizin ölçümlenmesini sağlanacak. Fakat öncelikle sitenize Global Site Etiketi olan temel izleme etiketini kurmuş olmanız gerekmektedir. Google Analytics ayarlarından bunu kolaylıkla gerçekleştirebilirsiniz.
Ardından Google Etiket Yöneticisi üzerinden E-Ticaret İzleme Kılavuzu üzerinden site kurulumunuzu gerçekleştirmeniz gerekmektedir. Fakat kullandığınız e-ticaret yazılımının bu altyapıya uygun olması gerekmektedir. Eğer henüz ilgili altyapıya sahip değilseniz tüm güncel teknolojik altyapılara sahip olan geliştirilebilir e-Ticaret altyapısı olan TozSoft’u seçerek profesyonel yönetim sağlayabilirsiniz. Yapmanız gereken toz.com.tr adresine giderek ihtiyacınıza uygun e-ticaret paketlerini seçmek. Sitenize e-ticaret verilerini izlemek için gerekli JavaScript’i ekledikten sonra ilgili ayarları ve verileri tamamlayarak artık raporları toplamaya başlayabiliriz.
Geliştirilmiş e-Ticaret İle Güçlü Raporlama
Tüm gerekli ayarları yaptıktan sonra artık yeni raporlarımıza kolaylıkla ulaşabiliriz. Sitemizde raporlara göre optimizasyonları ve kullanıcı deneyimini geliştirerek satışlarımızı, marka itibarımızı, kar oranlarımızı, trafik sayısını, sitede kalma süresi gibi birçok veriyi arttırabiliriz. Bu veriler :
Alışveriş ve Satın Alma Davranışı : Bu verilere Alışveriş Analizi verileri altında sitenizde müşterileriniz hangi ürünleri sepetlerine ekliyor, hangi ürünleri çıkarıyor, hangi ürünler birlikte alınıyor, başlanan ve vazgeçilen alışveriş işlemleri gibi birçok veriyi barındırır.
Ekonomik Performans : Genel Bakış ve Ürün Performansı raporları altından ürünleriniz üzerinden sağladığınız gelir, ürün sayısı, ürün çeşidi, ortalama sipariş değeri, sepete eklenen ürünlerin satın alınma oranı gibi birçok veriyi barındırır.
Ürün Satışı Başarısı : Satış ortağı kodu raporu ile sitenize yönlendirilen linklerin satın alma oranını; sipariş kuponu raporu ve ürün kuponu raporu ile sipariş düzeyindeki kuponlarla ürün düzeyindeki kuponların satın alma oranlarına erişebilirsiniz.
Ürün İlişkilendirme : Geliştirilmiş E-ticaret’te Ürün Listesi Performansı raporu ile yararlı ürün ilişkilendirmeleri ile dönüşümü izleyebilir; hani ürünün hangi ürünle tercih edildiğini, farklı ürün kombinasyonları, paket şeklinde satın almalar şekilde ki verileri elde edebilirsiniz.