Dijital Pazarlama Nedir?
En basit tanımı ile ifade etmek gerekirse, dijital pazarlama, internet kullanan bütün elektronik cihazlar ile markaların, ürünlerin veya hizmetlerin tanıtımıdır. Mesajlaşma, video, uygulamalar, podcast’ler, elektronik reklam panoları, dijital televizyon ve radyo kanallarını aracı olarak kullanılır. Dijital pazarlama, kuruluşun neyin işe yaradığını veya neyin işe yaramadığı anlamak için kampanyaları, içeriği ve stratejiyi analiz etmesine olanak sağlayan birden çok kanal ve teknoloji kullanır.
Dijital pazarlama ve bununla ilişkili kanallar gerektiği kadar önemsenmelidir. Burada yanlış anlaşılması istenmeyen şey diğer pazarlama araçlarının dışlanmayacağıdır. Konu pazarlama özellikle de dijital pazarlama olduğunda değinilmesi gereken bir başka şey de sadece müşterilerinizi tanımanın yeterli olmayacağıdır. Müşteriler ile ilgili daha detaylı verilere ulaşmakta herkesten daha iyi olmanız gerekir. Böylece onlarla nerede, ne zaman ve mesajınızı en açık şekilde nasıl ileteceğinizi kavrayabilirsiniz. Bu da neden dijital pazarlama yapmanız gerektiğinin sebebidir. Dijital pazarlama ürün veya hizmetlerinizin doğru hedefe ulaşmasını kolaylaştırarak işlerinizi büyütecektir. O zaman neden şimdiden dijital pazarlamaya başlamayasınız ki?
Dijital Pazarlama Kanalları ve Dijital Pazarlama Yöntemleri
Bu alanda varlığınızı nasıl sürdürebilir hale getirebileceğiniz konusundan söz edecek olursak, öncelikli olarak dijital pazarlama kanallarının neler olduğunu bilmeniz gerekir ve onları nasıl kullanabileceğinizi kavramanız gerekir. Pazarlama araçları ürün, hizmet veya marka vizyonuna göre değişkenlik gösterse de işletmeniz ile ilgili en doğru araçların da neler olduğunu anlamalısınız. Bu araçlara ve kanallara yeterince hakim olmanız işletmenizin için en uygun dijital pazarlama teknikleri ile ilgili yeterli bilgiye de sahip olduğunuz anlamına gelir.
Dijital Pazarlamada Web Sitelerinin Rolü
Bir web sitesi, e-ticaret sitesi tüm dijital pazarlama faaliyetlerinin esas merkezidir. Tek başına, çok güçlü bir kanaldır, aynı zamanda çeşitli çevrimiçi pazarlama kampanyalarını sürdürmek için de gerekli bir araçtır. Bir web sitesi bir markayı, ürünü ve hizmeti açık ve akılda kalıcı bir şekilde temsil etmelidir. Şimdiki döneme göre bir web sitesi en temelde hızlı, mobil uyumlu ve kullanımı kolay olması gerekir.
Tıklama Başına Ödeme (PPC) Reklamcılığı
Tıklama başına ödeme, e-ticaret pazarlamacıların internet kullanıcılarına ücretli reklamlar aracılığıyla dijital platformlarda ulaşmasını sağlar. Pazarlamacılar Google, Bing, LinkedIn, Twitter, Pinterest veya Facebook’ta PPC kampanyaları oluşturabilir ve reklamlarını ürünler veya hizmetlerle ilgili terimleri arayan kişilere gösterebilir. PPC kampanyaları, kullanıcıları demografik özelliklerine (yaş veya cinsiyet gibi) göre bölümlere ayırabilir, hatta belirli ilgi alanlarını veya yerlerini hedefleyebilir. En popüler PPC platformları Google Reklamları ve Facebook Reklamlarıdır.İçerik Pazarlama
İçerik pazarlamasının amacı, içerik üreterek potansiyel müşterilere ulaşmaktır. Bir içerik oluşturulma sürecini tamamladıktan sonra bir web sitesinde yayınlanır ve ardından diğer sosyal medya mecraları ve pazarlama kanallarında yayınlanır.SEO ve PPC kampanyaları yapılarak doğru bir şekilde tanıtımı gerçekleştirilir. İçerik pazarlamasının araçlarına değinmişken bunlar bloglar, çevrimiçi kurslar, infografikler, podcast’ler ve hatta oyunlar olabilir.
E-posta Pazarlama
E-posta ile pazarlama, hala en etkili dijital pazarlama kanalları arasındadır. Pek çok kişi e-posta pazarlamacılığı ile ilgili olarak spam e-posta iletileriyle karıştırır, ancak e-posta pazarlamasının konusu kesinlikle bu değildir. E-posta pazarlama, potansiyel müşterilerinizle veya markanızla ilgilenen kişilerle iletişime geçme aracıdır. Birçok dijital pazarlamacı, e-posta listelerine potansiyel müşteriler eklemek için diğer tüm dijital pazarlama kanallarını kullanır ve ardından, e-posta pazarlaması yoluyla, bu potansiyel müşterileri müşterilere dönüştürmek için müşteri edinme hunileri oluştururlar.
Sosyal Medya Dijital Pazarlama
Bir sosyal medya pazarlama kampanyasının birincil amacı marka bilinci ve sosyal güven oluşturmaktır. Sosyal medya pazarlamasında daha derine indikçe, potansiyel müşteriler kazanabilir ve doğrudan bir satış kanalı oluşturabilirsiniz.
Video Pazarlama
YouTube, en popüler ikinci arama motoru haline geldi ve pek çok kullanıcı bir satın alma kararı vermeden, bir şeyler öğrenmeden, bir inceleme okumadan veya sadece rahatlamadan önce YouTube’a yöneliyor. Bir video pazarlama kampanyası yürütmek için kullanılacak Facebook Videoları, Instagram ve hatta TikTok dahil olmak üzere birkaç video pazarlama platformu vardır. Şirketler en çok başarıyı video ile SEO, içerik pazarlaması ve daha geniş sosyal medya pazarlama kampanyaları ile entegre ederek bulur.
SMS – Kısa Mesajlaşma
Şirketler ve kar amacı gütmeyen kuruluşlar da en son promosyonları hakkında bilgi göndermek veya istekli müşterilere fırsat vermek için SMS veya metin mesajları kullanır. Bir makama veya görece aday olan siyasi adaylar da kendi platformları hakkında olumlu bilgiler yaymak için SMS kampanyalarını kullanmaktadır.
Dijital Pazarlama Uzmanı Ne İş Yapar?
Bir dijital pazarlama uzmanı bağlı olduğu kuruluşun ürün veya hizmetlerini dijital pazarlama kanalları kullanarak dijital pazarlama teknikleri ile potansiyel müşterilere ulaştıran kişidir.
Dijital pazarlama uzmanı, bir şirketin pazarlama ekibiyle birlikte bir hedef pazar belirler ve bir marka imajı oluşturmak için dijital teknolojilere pazarlama kampanyaları oluşturur ve sürdürür.
Pazarlama uzmanları, arama motoru optimizasyonu (SEO), tıklama başına ödeme (PPC), görüntülü medya, sosyal medya ve yeniden hedefleme gibi belirli alanlarda uzmanlaşmayı seçebilirler.
Şirketler artık tüketicilere dijital ortamda hızlı ve kolay bir şekilde anlamlı içerikler sağlayarak şirket hedeflerini gerçekleştirmek istiyor. Bu bağlamda her geçen gün dijital pazarlama uzmanı ihtiyacı artmaktadır.