Bilmeniz Gereken E-Ticaret Avantajları
Bir e-ticaret işi başlatmayı mı düşünüyorsunuz? İyi haber şu ki, dünya çapında çevrimiçi satışların 2020’ye kadar 4 trilyon dolara ulaşması bekleniyor. 2018’de, yalnızca ABD’de e-ticaret perakendecileri 504.58 milyar dolar satış geliri elde etti. E-ticaretin birçok faydası daha var. Bu makalede, çevrimiçi mağazaların avantajlarını ve dezavantajlarını keşfedeceksiniz, böylece bunun sizin için doğru işletme türü olup olmadığına kendiniz karar verebilirsiniz. Online iş bu avantajları girişimci yolculuğunuz boyunca heyecan ve motive kalmak yardımcı olacaktır.
Ana Başlıklar
- 1 E-ticaretin Avantajları Nelerdir?
- 2 Düşük Finansal Maliyet
- 3 7/24 Potansiyel Gelir
- 4 Uluslararası Satış
- 5 Çok Satanlar
- 6 Kişiselleştirilmiş Çevrimiçi Deneyim
- 7 Uygun Fiyatlı Çalışanlar
- 8 Dürtü Satın Almayı Teşvik Etmek Daha Kolay
- 9 Müşteriye Yeniden Hedefleme veya Yeniden Pazarlama Kolaylığı
- 10 Müşteriler Daha Az İnvaziv Bir Deneyim Ediyor
- 11 Müşteri Verilerine Kolayca Erişin
- 12 Çok Sayıda Siparişi İşleyebilme
- 13 İşletmeyi Hızla Ölçeklendirebilir
- 14 İşinizi İçerikle Organik Olarak Büyütün
E-ticaretin Avantajları Nelerdir?
Bir online iş sahip olmanın avantajları neler olduğunu öğrenmek için geldi. E-ticaretin avantajları listesinin başında düşük finansal maliyet vardır, ancak diğer profesyoneller arasında uluslararası satış, yeniden hedefleme müşterileri, satın alma deneyiminin kişiselleştirilmesi, vb. bulunmaktadır. E-ticaretin bu avantajları, bir çevrimiçi mağaza başlatmanın sizin için uygun olup olmadığını belirlemenize yardımcı olacaktır
Düşük Finansal Maliyet
E-ticaret avantajlarından biri, daha düşük bir başlangıç maliyetine sahip olmasıdır. Fiziksel perakende mağazaları, mağazalarından birini kiralamak için binlerce dolara kadar ödeme yapmak zorundadır. Ayrıca mağaza işaretleri, mağaza tasarımı, envanter satın alma, satış ekipmanı ve daha fazlası gibi birkaç ön maliyet var. Fiziksel perakende mağazaları da her bir konumun çalışması ve işletilmesi için personele ödeme yapmak zorundadır. Mağazadaki ürün değerine bağlı olarak güvenlik personeli de kiralamaları gerekebilir.
Bununla birlikte, bir dropshipping mağazası için başlangıç maliyetlerinin 2019’da 418 $ olduğu tahmin ediliyor ve e-ticaret mağazaları, sanal ‘kira’ için Shopify’da yılda sadece 3192 $ ödüyor. Shopify ayrıca kullanımı kolay bir platform, barındırma, ücretsiz Shopify temaları, Oberlo gibi harika uygulamalar ve diğer birçok harika avantajı içerir. Hangi tür e-ticaret işini yürüttüğünüze bağlı olarak, yalnızca belirli bir seviyeye ulaştığınızda çalışanları işe almanız gerekebilir. Çevrimiçi mağazanız çevrimiçi olduğundan bu çalışanlar uzaktan çalışarak şirketinize uygun personeli bulmanızı kolaylaştırır.
Çevrimiçi dropship yapmayı seçerseniz, size çok para kazandıracak toplu envanter satın almanız gerekmez. Mağaza logonuz genellikle bir mağaza işaretinden daha ekonomiktir. Ticari giderleriniz e-ticarette genellikle çok daha düşüktür. Bu, maliyetlerini düşük tutmak isteyen yeni girişimciler için en cazip avantajlardan biridir.
7/24 Potansiyel Gelir
E-ticaretin bir diğer avantajı, çevrimiçi mağazaların her zaman iş için açık olmasıdır. Facebook reklamlarınızla 23: 00’da birini çekebilirsiniz. veya dünyanın herhangi bir yerinde sabah 4’te. Çoğu fiziksel konum deposu 09:00 – 21:00 arasında açıktır. Her saat hazır bulunarak, mağaza açıksa, normalde mağazalarda bir ürün alacak olan kişileri çekebilirsiniz.
Normal çalışmayan veya bir şey satın almak için bir dükkana girmek için çok meşgul olan kitlenizi düşünün. Bir e-ticaret mağazası, garip çalışma programlarına sahip olabilecek veya bizzat alışveriş yapmak için zamanı olmayanları cezbetmenize olanak tanır. Bir müşterinin gece sipariş vermesi için, tüm siparişlerin işlenmesini sağlamak için çalışanların gece vardiyasında çalışmasına gerek yoktur. Asla bir güvenlik görevlisi tutmanız gerekmeyecek! Yapmanız gereken tek şey, sipariş verme sistemlerinizi otomatikleştirmek, böylece müşterilerin sipariş verdiklerinde onlara huzur vermeleri için bir onay e-postası almalarıdır.
Uluslararası Satış
E-ticaret avantajları listesinde bir sonraki adım, yeni bir markanın dünyadaki müşterilere kolayca satış yapabilmesidir. Kitlenizi İngiltere, Güney Amerika veya komşu ülkelerde bulunmalarından bağımsız olarak keşfedebilirsiniz. AliExpress’ten dropship’i seçerseniz, birçok ürün uygun fiyatlı ePacket nakliye veya ücretsiz gönderim sunar. Bu, ürünlerinizi rekabetçi bir şekilde dünya çapında bir kitleye fiyatlandırmanıza ve göndermenize olanak tanır.
Dünya çapında satış yapmak, markanızı çok daha hızlı oluşturmanıza, pazar alanınızı katlanarak genişletmenize ve yerel rakiplerinizden çok önce kar görmenizi sağladığından büyük bir başarıdır.
Çok Satanlar
En çok satanları kolayca görüntüleyebilmek gibi e-ticaret avantajları, ürünleri müşterilere göstermeyi kolaylaştırır. İnsanları belirli ürünleri satın almaya yönlendirmek için bir tuğla ve harç mağazası tasarlayabilirsiniz, ancak bir müşterinin çevrimiçi bir mağazada en çok satanları bulması daha kolaydır.
Müşterilerin en çok satanları satın almasını istemenizin nedeni, kanıtlanmış olmalarıdır. Diğer müşteriler zaten onları satın aldı ve satın alımlarından memnunlar. Müşterilere yeni ürünler sergilemek istiyorsanız, ürünleri satış, e-posta pazarlama veya yeniden hedefleme reklamlarınıza dahil edebilirsiniz. Bir e-ticaret mağazasında, müşterinin seçimini etkilemek için harika ürün fotoğrafçılığı ve ürün açıklamaları ekleyebilirsiniz.
Kişiselleştirilmiş Çevrimiçi Deneyim
Online iş avantajlarından biri olan web sitesi kişiselleştirmesi, çevrimiçi alışveriş deneyimini geliştirebilir. Farklı kitleler için kişiselleştirilmiş açılış sayfaları oluşturmak, yanınızda fazladan çalışma yapmadan bunları sizden satın almaya ikna edebilir. İlk dakikadan itibaren beslemeniz gereken fiziksel bir mağazaya gelen müşteriler gibi değil. Bir kampanyayı başlatmadan önce tüm zor işleri yapabilir ve ardından kampanyayı müşteri tabanınıza bıraktıktan sonra rahatlayabilirsiniz.
E-posta listelerinizi yapılan satın alma işlemlerine, konuma ve hatta bir müşterinin ne kadar para harcadığına göre segmentlere ayırmayı deneyin. Çevrimiçi mağazanızı ziyaret eden bir müşteriyi, sepetlerine ekledikleri ve unuttukları bir ürün için bir reklam göstererek yeniden hedefleyebilirsiniz. Çevrimiçi işletmenizin bir giriş özelliği varsa, “Tekrar hoş geldiniz (ad)” gibi bir hoş geldiniz mesajının görünmesini sağlayabilirsiniz.
Ürün paketleri, ortalama sipariş değerini artıran daha iyi bir fiyat için müşterinin daha fazla satın almasına yardımcı olabilir. Ayrıca satışları, müşterinin neye baktığına veya satın alma davranışlarına göre neleri beğenebileceğini düşündüğünüze göre kişiselleştirebilirsiniz.
Uygun Fiyatlı Çalışanlar
E-ticaretin avantajlarından biri, çalışanların işe alınmasının uygun fiyatlı olması ve daha önce de belirtildiği gibi, dünyanın herhangi bir yerinden kiralayabilmenizdir. Yaşam maliyetinin çok daha düşük olduğu ülkelerde işinizi sanal asistanlara yaptırmayı seçebilirsiniz. Çevrimiçi bir işletmede perakende satış yerinden daha az çalışana ihtiyacınız olacaktır. Çevrimiçi işletmelerin büyük bir avantajı, lansman sırasında çalışanları işe almanıza gerek olmamasıdır. Bir e-ticaret işini kendi başınıza başlatabilir ve çalıştırabilirsiniz. Sadece büyümeye başladığınızda veya sermayeniz olduğunda çalışanları işe almaya başlamalısınız.
Dürtü Satın Almayı Teşvik Etmek Daha Kolay
Diğer bir e-ticaret avantajı, çevrimiçi alışveriş yapanların buna katılmaya daha meyilli olduğu için dürtü satın alımından yararlanabilmenizdir. Canlı renk veya insani duygularla çekici ürün fotoğrafçılığınız varsa, dürtü satın alımlarını yönlendiren reklamlar oluşturabilirsiniz. Ayrıca, geri sayım zamanlayıcıları veya sınırlı miktarlar sergileme gibi bir dizi kıtlık taktikleri de yürütebilirsiniz.
Müşteriye Yeniden Hedefleme veya Yeniden Pazarlama Kolaylığı
Çevrimiçi bir işletme çalıştırırken bölgenizdeki müşterilere ulaşmak için yeniden hedefleme reklamları oluşturmak kolaydır ve bu da onu en karlı e-ticaret avantajlarından biri haline getirir. Bir Facebook pikseli oluşturabilirsiniz. Mağazanızı ziyaret eden, ancak satın almayan tarayıcıları yeniden hedeflemek için Shoelace Shopify uygulamasını kullanabilirsiniz.
E-ticaret mağazalarında, sepete ürün ekleyen ancak vazgeçmeyen ve satın almayan veya bir blog gönderisini ziyaret eden ve asla satın almayan kullanıcıları yeniden hedefleyebilirsiniz. Etkili bir açılır pencere veya olası satış mıknatısı ile e-posta adreslerini kolayca toplayabilir ve satışı yaptıktan sonra müşterilerinize pazarlamaya devam edebilirsiniz.
Müşteriler Daha Az İnvaziv Bir Deneyim Ediyor
Bazı insanlar, bir tuğla ve harç mağazasında yürümekten korkuyorlar, çünkü mağazanın çalışanları ile etkileşime girmeye zorlanıyorlar. Bir satış promosyonu hakkında bilgi edinmek veya alışveriş deneyimi boyunca sorular sorulmak olsun, bazıları e-ticaretin en iyi avantajlarından biri haline getirerek biraz daha az invaziv olabileceğinden çevrimiçi alışverişi tercih edebilir. Bir müşteri mağaza sahibiyle iletişim kurmak istiyorsa, canlı sohbet özelliğini tıklayabilir, e-posta gönderebilir veya bir Facebook mesajı gönderebilir.
Müşteri Verilerine Kolayca Erişin
En iyi e-ticaret avantajlarından biri, müşteriniz üzerindeki analiz için verilere kolayca erişebilmenizdir. Çoğu kişi fiziksel perakendecilere e-posta adresleri veya posta kodları vermekten rahatsız olur. E-ticarette müşterinizin adını, posta adresini, e-posta adresini ve telefon numarasını alabilirsiniz. Bu, onlarla iletişim kurmak ve ilişki kurmak için en az üç farklı yolunuz olduğu anlamına gelir. Hatta pazarlama anketlerini doldurmalarını, doğum tarihlerini sizinle paylaşmalarını ve daha fazlasını bile yapabilirsiniz. Bir hesap oluşturmalarını isterseniz, onlara daha iyi hizmet verebilmek için onlardan daha fazla bilgi edinebilirsiniz. Müşterileriniz Avrupa dahilindeyse, müşterilerle iletişim kurarken GDPR düzenlemelerine dikkat edin.
Çok Sayıda Siparişi İşleyebilme
Drophip’i seçerseniz, çok sayıda siparişi kolayca işleyebilirsiniz. İşletmeniz büyümeye devam ettikçe, sipariş işlemede yardımcı olması için çalışanları işe almayı seçebilirsiniz. Ayrıca dropshipping ile ürünü bir müşteriye satmak için fiziksel olarak sahip olmanız gerekmez, bu nedenle fiziksel mağazaların sahip olduğu gibi stok kontrolü hakkında endişelenmenize gerek yoktur.
Perakende mağazalarda, uzun kuyruklar insanları alışverişten caydırabilir. E-ticaret ile bekleme süresi yoktur. Bir müşteri, çok sayıda siparişi kabul etmenize izin vermeden gecikme olmaksızın kendi planına sipariş verebilir.
İşletmeyi Hızla Ölçeklendirebilir
E-ticaretin avantajlarından biri, işletmeyi hızlı bir şekilde ölçeklendirmenin kolay olmasıdır. Reklamlar iyi performans gösterdiğinde, özellikle de zarara uğrarsanız, talebe ayak uydurmak konusunda fazla endişelenmenize gerek kalmadan reklam bütçenizi artırabilirsiniz.
Tuğla ve harç depolarında, sonlu alan nedeniyle ürün serilerini büyütmek veya daha fazla kasiyer eklemek zor olabilir. İşletmenizi ölçeklendirmek için daha büyük bir alan bulmanız, yenilemeniz veya kiralamanızın bitmesini beklemeniz gerekir. Bilgilendirici ürünler oluşturursanız, e-kitaplar, kurslar ve daha fazlasını yazmak zaman aldığından tekrar bir zorluk yaşarsınız.
Dropshipping ile, hızlı bir şekilde büyümenize olanak tanıyan ürünleri nakliye veya envanter tutma konusunda endişelenmenize gerek kalmadan mağazanıza yeni ürünler ekleyebilirsiniz.
İşinizi İçerikle Organik Olarak Büyütün
E-ticaret ile, e-ticaret bloglama ile organik trafik ve satışları artırabilirsiniz. Video yapmaktan blog içeriği yazmaya kadar, mağazanızı daha fazla para harcamak zorunda kalmadan trafik ve satış sağlamak üzere optimize edebilirsiniz. E-ticaret ile yalnızca içerik oluşturma yoluyla organik olarak trafik elde etmekle kalmayacak, aynı zamanda yeniden hedefleme reklamlarıyla bu müşterilerden de para kazanabileceksiniz.
Bir tuğla ve harç perakendecisinin, ziyaretleri teşvik etmek veya daha fazla alışveriş yapmak için yüksek trafikli bir alanda bulunduğundan emin olmak için müşterilerine pazarlaması gerekir.