Bilmeniz Gereken E-Ticaret Dezavantajları
Bir çevrimiçi mağazaya başlarken gerçekçi olmak önemlidir, bu nedenle aşağıda, satıcılarımızın karşılaştığı, fiziksel bir mağaza için geçerli olmayan birkaç e-ticaret dezavantajı vardır.
Bir Site Çökmesi Sırasında Kimse Satın Alamaz
E-ticaret dezavantajlarının en kötüsü, siteniz çökerse hiç kimsenin mağazanızdan satın alamamasıdır. Bu nedenle web sitenizin doğru platformda barındırıldığından emin olmanız önemlidir. Örneğin, minimum barındırma ücretini ödüyorsanız ve yüksek dönüşüm sağlayan bir reklamdan veya Shark Tank gibi bir televizyon çıkışından trafikte bir artış olursa, siteniz büyük olasılıkla çökecektir.
Neyse ki, Shopify aylık ücret karşılığında ücretsiz hosting sunuyor piyasadaki en iyi sunuculardan birine sahip olmanızı sağlar. Son bellekte, sitelerin kapalı olduğu tek bir zaman vardı. Ancak, etkilenen siteler yalnızca e-ticaret mağazaları değildi. Twitter, Spotify, Soundcloud ve daha fazlası bu kilitlenmeden etkilendi. Sorun aynı gün çözüldü. Ancak, Shopify’daki site çökmeleri o kadar nadirdir ki, işinizde sorunlara neden olmaz.
Müşteriler Satın Almadan Önce Deneyemezler
Bu şu anda birçok perakendeci için bir sorun olsa da, bu uzun vadeli bir sorun olmayacak. Artırılmış gerçeklik ile daha fazla mağaza, müşterilerin ürünleri denemelerine izin vermek için mağazalarına AR öğeleri eklemeye başlıyor. Artırılmış gerçeklik e-ticaret şirketleri, müşterilerinizle daha etkileşimli bir deneyim yaratmak için işletmelere çözümler sunar. Bir kozmetik mağazanız varsa, artırılmış gerçeklik deneyimi olan bir güzellik perakendecisi örneği için Sephora’nın Sanal Sanatçı uygulamasına bakabilirsiniz.
E-ticaret Çok Rekabetçi
Doğru niş bulmak en kötü e-ticaret dezavantajlarından biridir. Gerçek şu ki en iyi nişler genellikle en rekabetçi olanlardır, bu yüzden insanlar onlara çekilir. Bir niş ne kadar rekabetçi olursa, bu niş için daha pahalı reklamlar olur. Bunun etrafında birkaç yol var. İlk olarak, rakiplerinizden farklı bir kitlenin peşinden gidebilirsiniz. Tüm müşterileriniz Facebook reklamları aracılığıyla rakipler tarafından hedefleniyorsa, SEO optimizasyonu ile organik olarak sıralamayı deneyebilirsiniz. Tüm rakipleriniz Pinterest kullanıyorsa, kitleniz çok görsel varlıksa Instagram pazarlamasını deneyebilirsiniz.
İkinci olarak, reklamlarınız pahalıysa blog yayınlarına trafik gönderebilir ve daha düşük maliyetli reklamlar oluşturmak için ziyaret eden müşterilerinizi yeniden hedefleyebilirsiniz. CRO kampanyaları üzerinde çalışmak müşterilerinizden çok daha başarılı olmanıza yardımcı olabilir.
Müşteriler Sabırsız Olabilir
Bir müşterinin mağazada bir sorusu varsa, bir satış görevlisi katta cevap vermeye hazırdır. Bununla birlikte, bir e-ticaret dezavantajı, çoğu işletmenin müşteri sorularına yanıt vermede gecikme yaşamasıdır. Gerçek şu ki, çoğu müşteri sosyal medyada bir saat içinde bir işten yanıt beklemektedir. Mesajlarına cevap vermeyi geciktirirseniz, kızabilirler ve bunun yerine başka bir yerde alışveriş yapabilirler. 7/24 online olmanız gerekiyor.
Upwork ile müşterilerinizi mutlu etmek için eğitilmiş müşteri hizmetleri temsilcilerini kiralayabilirsiniz. Veya müşterilerin gece veya gündüz herhangi bir saatinde yanıtlarını bulmalarına yardımcı olmak için bir sohbet botu ile çalışabilirsiniz. Ancak bunların hepsi hala her bireye, şahsen bakabilecek bir kişiye eşit değildir.
Ürünlerinizi Göndermelisiniz
Müşteriler, gönderim sürelerini en kötü e-ticaret dezavantajlarından biri olarak görür. Bir müşteri bizzat alışveriş yaptığında ürünü hemen eve götürebilir. Ancak, çevrimiçi alışveriş ile çoğu müşteri ürünlerini bir hafta veya daha fazla sürede alır. Amazon aynı gün nakliye hizmeti sunarken, Amazon Prime’ı oluşturana kadar karlı bir model değildi. Sadece kârlı hale geldi çünkü on milyonlarca Başbakan üyesi var. Çözüm müşterinizle şeffaf olmaktır. Sipariş verdiklerinde paketleri ne zaman bekleyebileceklerini bildirin.
Düşmeye Rağmen Fiziksel Perakende Hala Daha Popüler
E-ticaretin avantajlarından biri büyümekte olmasına rağmen, fiziksel perakende hala pazar payının çoğuna sahiptir. 2014 yılında perakende sektörü 22 trilyon doları aşmıştı. Ancak, çevrimiçi ticaret dünya çapında sadece 1.3 trilyon dolar kazanmıştı. Erken aşamalarda bir online iş sahibi olmak, nişinizde lider olmanızı sağlar. Ancak, kazanılan paranın çoğu fiziksel perakende mağazalarındadır ve bu da onu e-ticaret dezavantajı haline getirir. Bu nedenle, Amazon, neden en büyük çevrimiçi mağaza olmasına rağmen, şimdi kişisel mağazalar oluşturuyor. Ancak, 1.3 trilyon dolarlık satışların küçük bir sayı olmadığını unutmayın. Çevrimiçi perakendecilerin para kazanabileceği çok fazla potansiyel var. Ve bu numara büyümeye devam ediyor.