e-Ticarette Dönüşüm ve Satış Arttırma Teknikleri
Dönüşüm oranı olarak anlatacağımız olay, E-ticaret sitelerinde müşteri potansiyelinizin artırılmasına ve satış oranının günden güne artırılması olarak açıklanabilir. E-ticaret sitelerinin var olabilmesi için, müşterilerin olması gerekecektir. Gün içerisinde sitenizi ziyaret eden müşterilerinizin oranı, tıklanma oranlarınız ve geri dönüşler “Dönüşüm Oranı” olarak sitenize yansıyacaktır; siteniz tanınır ve bilinir olacaktır. Burada tıklanma ve ziyaret oranlarını arttırmanızın bir yolu da; reklamlarınız (Google üzerinden paralı reklamlar veya sosyal ağlardan vereceğiniz reklamlarla olacaktır.) vasıtasıyla olacaktır. Reklamlarla desteklenen, satış siteleri için, dönüşüm oranı artar ve bu da kâra etki edecektir.
Sitenizi ziyaret edenlerin başka sitelere yönelmemeleri için yapmanız gerekenler; ürünleriniz için doğru başlıklar seçebilmeniz, hareketli videolar ile desteklemeniz, düşük fiyattan satışlar gibi avantajlar sunmalısınız, bu da insanların sitenizde kalmalarını ve sizin sitenizden alışveriş yapabilmesi için, onları teşvik edecektir. Aşağıdaki başlıklarda neler yapmanız gerekiyor, ona beraber bakalım.
Görsellerin Yüksek Çözünürlüklü Kullanılması
İnsanlar bir E-ticaret sitesini hızlıca göz atarlar ve ilgi çekici bulmazlarsa, hemen başka sitelere yönelirler. Onları, sizin web sitenizde tutabilmenin yolu, ürünler için doğru görselleri kullanmanıza ve fiyatların da çekici olmasına bağlıdır. Ürünlerinizin göze hemen hitap etmesi, kullandığınız başlıkların dikkat çekmesi (italik, bold gibi..) gerekir; bunlar dönüşüm oranınızı ciddi şekilde etkilerler.
Sitenizde yer alan bir traş köpüğü için doğru görselin kullanılması ve yüksek çözünürlüklü yer alması önemlidir. İnsanları yanıltıcı ürün görsellerinden kaçınmanız gerekir. Yoksa müşterileriniz, diğer sitelere yönelmek zorunda kalırlar. E-ticaret siteleri için görsellerin doğru ve yüksek çözünürlüklü kullanılması ve ürünlerin doğru anlatıldığı başlıklarla desteklenmesi gerekir. Bu çalışmalara gereken zamanı ayırmaktan kaçınmayın, canla başla uğraşın.
Ürün Görselleri İçin Doğru Başlıkları Kullanın
Sitenizde yer alan ürünler için, fotoğraflar ve videolar kullanmayı öğrenin. Sattığınız ürünler için, ürünü anlatan doğru başlığı bulun ve kullanınız. Başlıklar, ürünü anlatır ve müşterileriniz bu başlıklardan yola çıkarak satın alırlar ve etkilenirler. Her bir ürün için farklı başlıklar (font büyüklüğü veya küçüklüğü, renk değişimleri veya italik, bold gibi…) kullanmaya özen gösteriniz. Bunlar, potansiyel müşterilerinizin satın almalarını destekler ve sayfanızın da gözle seçici olmasına neden olur.
Müşterileriniz, satın almalarına en çok; başlıklar ve ürün açıklamaları etkili olacaktır. Bunları göz önünde tutmanız önemlidir, bu sayede dönüşüm oranına da etki edecektir. İnsanlar, ürün görsellerine bakarak alım yapacaklardır, buna gereken özeni göstermelisiniz. Bunlara gereken önemi veriniz, yoksa kaybeden siz olursunuz.
“Güvenilir Site” Olduğunuzu Gösterin ve Öne Çıkarın
Potansiyel müşterilerinizin sitenizden alım yaparken baktıkları diğer bir husus, E-ticaret sitesinin güvenilir olup olmadığıdır. Bunu da, Ticaret Bakanlığından aldığınız izinle sağlayacaksınız, onaylı olduğunuzu gösteren Logoyu sitenizin altındaki bölümde gösteriniz. Ayrıca müşterilerinizin ulaşması için, bir canlı telefon hattı bölümünü de aktif edebilirsiniz. Bunları gören, müşterileriniz güven içerisinde, sizin web sitenizden satın alma işlemi yapacaktır.
Ayrıca site içerisinde, bir “Yorum” bölümü de eklenebilir. Önceki ziyaret edenlerin satın aldıkları ürünlerle ilgili, iyi veya kötü yorumları burada gözükür. Sitenizi ilk kez ziyaret eden bir müşteri, bu yorumlara bakarak, sitenizden ürün almaya karar verir/cayar. Yine müşterilerinizin istek ve taleplerine yanıt vermek için bir mail hattı açabilirsiniz. Bunları yaptığınızda, “müşteri memnuniyeti”ni öne çıkarırsınız; bu da dönüşüm oranına ve satışlarınıza, kârınıza etki edecektir.
Ürünlerin Tanıtımında Hareketli Videoları Kullanın
Sitenize daha çok müşteri çekmenizin diğer bir yolu da, hareketli ürün videoları kullanmanız olacaktır. Müşterileriniz, sitenizin tasarımdan ve iyi ürün kalitesinden diğer arkadaşlarına da bahsederler, kulaktan kulağa yayılan bu olay, siteniz için bedava bir reklam olacaktır.
Örneğin, bir televizyon için hareketli video kullanabilirsiniz. Video içerisinde, televizyonun nasıl açılacağı, kanal kurulumlarının nasıl yapılacağını ve montajının nasıl yapıldığını anlatan kısa bir video kullanabilirsiniz. Bunu gören müşterileriniz, o ürüne daha yoğunlaşır ve bilgi sahibi olur. Bu sayede, o ürünü almaya daha da yaklaşır. Yine bu görseller; sitenizin tıklanma sayısını artırabilir ve insanlar sitenizde daha fazla zaman geçirirler, bu da dönüşüm oranına ve karınıza etki edecektir.
Ürünlerin Kargoya Verilmesi ve Müşterinin Teslim Alması
Müşteriler için, bir ürünün fiyatından çok, kargonun ücretsiz olup olmadığı daha önemli yer tutabilmektedir. Örneğin, 70 TL saat için, siz müşteriden 20 TL kargo ücreti isterseniz; müşteri ürünü almadan sitenizden uzaklaşır. Şöyle bir sistem geliştirebilir, 100 TL ürün aldığınızda “Ücretsiz Kargo” şekline bir yaklaşımla, müşterinizin ürünü almasını sağlayabilirsiniz.
Çoklu ürün ve günde 1000’lerce ürün gönderen bir firmaysanız, kargo firmalarıyla anlaşma yaparak, kargo fiyatında indirim isteyebilirsiniz ve kargo ücretinin bir kısmını da siz üstlenebilirsiniz. Bunları yapan E-ticaret siteleri için dönüşüm oranları artacaktır, bu da satışlara ve kâra yansıyacaktır.
Ürünlerinizin müşterilerinize, hasarsız bir şekilde ulaştırmak sizin görevinizdir. Ve zamanında teslim edilmesini sağlamalısınız. “Ücretsiz Kargo” seçeneğini aktif kılın, bu sayede satışlarınız da artacaktır.
Anlattığımız tüm seçenekler; sizin ve E-ticaret sitenizin kalıcı olmasında yer tutacaktır. Bunlara gereken özeni ve hassasiyeti gösteriniz; hatta iş planınızı bunlara göre şekillendiriniz. Bunlar sizin piyasada kalmanızı, tanınır ve bilinir bir site olmanızı sağlar. Bu sayede diğer E-ticaret sitelerinden farkınız ortaya çıkacaktır. Bunlar “Dönüşüm oranına” etki yapacak; sonrasında satışlarınız ve kârınız artacaktır. Yeni bir bakış açısı elde edeceksiniz.