e-Ticaret’te B2B ve B2C Uygulamaları ? Nedir ve Nasıl Kullanılır ?
E-Ticaret uygulamalarında farklı terimler vardır. B2B ve B2C Pazarlama Yöntemleri ile bu kullanılan terimlerin başında gelir. Kısaca özetlemek gerekirse B2B Pazarlama firmadan firmaya; B2C Pazarlama ise firmadan müşteriye ifadelerinin kısaltılmış halidir.Her iki satış yönteminin de birbirinden farklı yönleri vardır.
B2B Pazarlama
İngilizce’de Business to Business kelimesinin kısaltmasıdır. B2B pazarlama firmadan firmaya olduğu için kurumlar arası alışveriş yöntemi gibi örnek verebilirsiniz. Firmadan firmaya ürün pazarlanır. Reklam ajansları, hosting firmaları, ürün üreticileri, mağaza ve pazarlama ile ilişkilerin güçlendirilmesidir.
Pazarlamada duygular işin içine katılmaz; zaman maddiyat ve kaynaklarda tasarruf planlanır; çoklu satış aşamaları bulunur; kurumsal ilişkiler kullanılır.
B2B Pazarlama satıcıların ve alıcıların aynı sitede buluşarak fiyat sunma, teklif alma ve teklif verme gibi işlemleri gerçekleştirebildiği e-ticaret portallarıdır. Dünya üzerinde bu sistemin en büyük örneği AliExpress sitesidir.
B2C Pazarlama
İngilizce’de Business to Customer kelimesinin kısaltmasıdır. Klasik e-ticaret sistemi olarak ta özetleyebiliriz. B2C pazarlama firmadan müşteriye olduğu için web sitelerinde ürünler müşteriye satılır. Ürünlerin fiyatları, özellikleri, miktarı, garanti koşulları net biçimde ifade edilerek kullanıcılara aktarılır. Ürün fiyatları satıcı tarafından belirlenir.
Pazarlamada duygular işin içine katılır; müşteri ve bayi temelli satış yapılır. İnternette satış yapan e-ticaret firmalarının büyük bir çoğunluğu ve TozSoft e-Ticaret Sistemini kullanan siteler B2C sitelerdir. Satış süreci kısadır, müşterinin hemen satın almaya yönlendirilir.