e-Ticaret Danışmanlığı Nedir ?
İnternet üzerinde büyük veya küçük çaplı birçok e-ticaret sitesi var. Her site farklı ürünler pazarlamakta veya farklı kitlelere hitap etmektedir. E-ticaret sitelerini incelediğinizde kimi site profesyonelce yönetilirken kimi siteler ise müşteriye güven vermeyen ürün içerikleri ile doludur.
E-Ticaret pazarlama işlemleri web üzerinde bilgi gerektiren işlemlerdir. Belli başlı kurallara uyarak hazırlanan e-ticaret sitesi rakiplerinden sıyrılarak müşteri memnuniyetini, trafiğini ve satışlarını arttırır. İşlem yapılmayan sitelerse web evreninin en gözle görülmez yerlerinde saklı kalır. Bu yüzden bazı firmalar e-ticaret danışmanlık hizmeti almaktadır. Peki e-ticaret danışmanlığı nedir ?
Temel E-Ticaret Danışmanlık Hizmetleri
▶ Site içerisinde analiz ve takip işlemlerini gerçekleştirmek için farklı araçlar kullanılarak raporlar çıkartılır.
▶ Site kaydırma haritaları ve tıklama haritaları analiz edilerek nokta atışı site tasarımı oluşturulmasını sağlar.
▶ Önemli gün, tarih ve ürün sağlayıcılardan alınan indirim tarihleri oluşturarak indirim fikirleri sunar.
▶ Kullanıcı alışkanlıkları analiz edilerek ürün kombinasyon fikirleri oluşturulur.
▶ Kullanıcı alışkanlıkları analiz edilerek farklı ürün alımlarında veya çoklu alımlarında indirim fikirleri sunulur.
▶ Sitede girişi yapılacak ürünlerin Google ve Yandex gibi arama motorlarının kurallarına uygun olarak girişi sağlanır.
▶ Site içerisinde kullanıcıları etkileşime geçirecek içerik, blog veya haber içerik girişleri sağlanır.
▶ Sosyal medya hesaplarında özel gün ve tarihlerde göz önünde bulunarak etkileşim arttırıcı içerik paylaşımları sağlanır.
▶ Farklı müşteri grupları oluşturarak kampanya, indirim vb. olayların e-mail bülteni ile kullanıcı bilgilendirilmesi sağlanır.
▶ Rakip analizi yapılarak site içerisinde veya sosyal medya hesaplarında yapılması gereken fikirler sunulur.