2020 e-Ticaret Trendleri Nelerdir?
Zamanla büyüyen ve gelişen e-ticaret, her geçen sene çeşitli yenilikleri de beraberinde getiriyor. Geçtiğimiz yıllarda yükselen ivmesini de sürdürüyor. Bu da çeşitli yazılım şirketlerinin e-ticaret paketleri hizmetlerini firmalara sunmasına neden oluyor.
2020 e-ticaret trendleri ise bu başlıklar yer alıyor;
➤ Kişiselleştirme
➤ Derin Veri Analizi
➤ e-ihracat çözümleri
➤ Sesli Arama
➤ Podcast İçerikleri
➤ Videolu alışveriş
➤ Z kuşağı pazarlama
➤ Deneyimsel Pazarlama
Kişiselleştirme
İlgili kanun (Kişisel Verileri Koruma Kanunu) ile ilgili yaptırımların çoğalması, müşteri ve marka arasındaki iletişimin daha çok kişiselleştirilmesine neden oluyor. Bu da derin veri analizi kapasitesine sahip olan yazılımlara ihtiyacı artırıyor. Tüketiciyi rahatsız etmeyen, hedefli aynı zamanda yaratıcı reklamları ön plana çıkarıyor. Bu da hizmete, ürüne ya da kampanyaya özel bir hedef kitle oluşturmayı önemli hale getiriyor. Şahsa özel indirim ve ürünler de e-ticaret kullanan firmalar için bir zorunluluk haline gelmiş oluyor.
Derin Veri Analizi
Derin veri analizi; fiyatlandırma ve tedarik etme süreçlerinde de oldukça aktif rol oynuyor. Envanter ve teslimat yönetiminde oluşan sıkıntılar için ise yapay zeka temelli yazılımlar öne çıktı. Örnek olarak, depo yazılımları gibi süreç çözümleri, iş yükü gitgide daha çok artan ve karmaşık hale gelen e-ticaret sitelerinin 2020 gündeminde yer alacak.
E-İhracat Çözümleri
E-ihracat farkındalığının artış yaşaması, inovatif e-ihracat yazılımlarını da ön plana çıkarmış oluyor. Lokasyon bazlı ziyaretçi tanıma, çoklu dil, çoklu para birimi, lokasyon bazlı fiyatlandırma, ziyaretçilerin giriş yaptığı ülkelerden yayın yapma teknolojileri veya yurtdışı kargo entegrasyonu gibi çeşitli çözümler 2020’de e-ticarette popüler konular arasında.
Sesli Arama
Uzmanlar; Google Home, Amazon Echo ve Alexa’nın hızlı bir şekilde kabul görmesine dayanarak, 2020 senesi içerisinde aramaların yarıya yakınının sesli arama ile yapılacağını öngörüyor. Bu da e-ticarette yapay zeka alt yapılı chatbotlar, sanal asistanlar veya sesli arama modüllerinin kullanımı yaygınlaştıracak.
Podcast İçerikleri
Podcast, sesli asistan, sesli kitap, sesli arama ya da dijital radyoların sanal dünyadaki yerini büyütmesi, doğal olarak konunun, pazarlamacıların gündeminde olmasını sağlıyor. Görsel içerikten uzaklaşarak sesli içeriğe doğru bir eğilim yaşanıyor diyebiliriz. Reklam kanalı ve marka iletişimi olarak podcast kullanılan yayınlar ABD’de 2019’dan itibaren kullanılmaya başlanmıştı. Ülkemizde de bu yeni sektörün 2020’de e-ticaret reklamlarının yeni havuzu olacağı düşünülüyor.
Videolu Alışveriş
Video üzerinden satın alma trendi de yükselişte. Google’ın en son verilerine göre ürün satın almadan önce bahsedilen ürünle ilgili video izleme oranı neredeyse yüzde 60’larda. E-ticaret siteleri de bu gündemi gördü ve artık çoğu firma kendi web sitesi üzerinden inceleme videoları paylaşıyor. Dolayasıyla 2020’de yılın devamında video eklentilerinin e-ticaretin vazgeçilmezlerinden olacağı düşünülüyor.
Z kuşağı Tarzı
1995 sonrası dünyaya gelenlerin dahil olduğu “Z kuşağı” günümüzde artık kendi parasını kazanıp hayatına yön vermeye başladı. 2020 senesinde ise yaklaşık 2,6 milyar nüfus ile dünya genelinde bulunan en büyük tüketici grubunu oluşturuyorlar. Mobilin henüz olmadığı bir dünyayı bilmeyen Z kuşağı, e-ticarette hıza olduğu kadar sosyal medyaya da önem veriyor. Bu da marka ve firmaları sosyal medya üzerinden interaktif topluluklar yaratmaya ve pazarlamaya yöneltmiş durumda.
Deneyimsel Pazarlama
4.0 pazarlama olarak da bilinen deneyimsel pazarlama, tüm iş sektörlerinde olduğu gibi online alışverişinde itici gücü konumunda. Pazarlamada deneyim, çoğu zaman ürünün ve hizmetin kendisinden daha önemli oluyor. Bu da girişimcileri inovasyon konusuna yöneltiyor. Ziyaretçinin mimik ifadelerine göre anlık indirim yapan yazılımlar, marka veya kişiye özel emoji geliştiren yazılımlar son birkaç yılın dijital deneyimsel pazarlama örneklerinden. Hatta müşterilerin yorumlarından duygu analizleri yapan algoritmalar bile şuan kullanılıyor.